شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت
رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « RAV4» کارکرده در بازار + جدول

کدخبر: 411253
اقتصادنیوز : تویوتا RAV4 یک کراس‌اوور پرطرفدار و محبوب است که اولین‌بار با نمونه فیس‌لیفت نسل سوم خود در بازار ایران حضور یافت؛ البته این خودرو به‌صورت بسیار محدود وارد کشور شد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ در سال 2013 همزمان با تولید نسل چهارم این خودرو شرکت ایرتویا این کراس‌اوور جمع‌وجور را هم‌زمان با بازارهای جهانی وارد کشور کرد. نسخه فیس‌لیفت RAV4 نسل چهارم، محصول سال 2015 کمپانی تویوتا محسوب می‌شود. این فیس‌لیفت جزئی تنها نمای ظاهری تویوتا RAV4 را تحت تأثیر قرار داده و از نظر فنی هیچ تفاوتی در این خودرو ایجاد به وجود نیامده است.

نسل چهارم تویوتا RAV4 با پیشرانه‌های متنوعی راهی بازارهای بین‌المللی شده‌است که شامل سه پیشرانه بنزینی، سه پیشرانه دیزلی و همچنین یک پیشرانه هیبریدی می‌شود. از میان تمامی نمونه‌های نام برده شده، تنها موتوری که در مدل‌های حاضر در بازار کشور به‌کار رفته، یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر است.

حداکثر توان تولید این موتور تنفس طبیعی برابر با ۱۷۷ اسب‌بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور است. چنین نیرویی از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به قابلیت تیپ‌ترونیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود تا RAV4 بتواند طی زمانی در حدود 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.

این خودرو از دو حالت رانندگی اکو (Eco) و اسپرت (Sport) نیز برخوردار است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و شرایط مسیر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور جذاب حدود 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده‌است.

یکی از آپشن ‌های تویوتا راو4 ، سیستم کنترل سرعت در سرازیری یا DAC است. با فعال کردن سیستم DAC می‌توانید از قفل‌شدن چرخ‌ها‌ یا افزایش ناگهانی سرعت خودرو هنگام رانندگی در مسیرهای سرازیری جلوگیری کرده و RAV4 را با سرعتی ایمن به سمت پایین جاده هدایت کنید. سیستم کنترل حرکت در سرازیری، جعبه‌دنده خودرو را در سنگین‌ترین حالت ممکن قرار داده و کامپیوتر مرکزی خودرو(ECU) نیز با در دست گرفتن کنترل ترمزها، سرعت حرکت خودرو را تا حد امکان کاهش می‌دهد. 

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

کارکرده