شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#اروپا#آلمان#کرونا#سال جاری

کرونا در اروپا| از ضرر بالای صنعت توریسم آلمان تا پیش بینی عواقب اقتصادی دراز مدت


کرونا در اروپا| از ضرر بالای صنعت توریسم آلمان تا پیش بینی عواقب اقتصادی دراز مدت

جدیدترین اخبار کرونا حاکی از آن است که بانک مرکزی اروپا روند بهبود اوضاع اقتصادی بد حاصل از بحران کرونا در این اتحادیه را طولانی ارزیابی کرده و صنعت توریسم آلمان هم در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی به شدت راکد بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انواع جهش یافته ویروس کرونا در اتحادیه اروپا همچنان در حال گسترش است و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

 محدودیت برای استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" در آلمان 

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اولویت بندی برای استفاده از واکسن آمریکایی "جانسون اند جانسون" در آلمان لغو شد. به گفته "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان دولت و ایالات آلمان اولویت بندی برای استفاده از این واکسن را لغو کردند. اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون (Stiko) استفاده از این واکسن را تنها برای افراد بالای 60 سال را توصیه می کند. دلیل آن مشاهده موارد نادر و البته سخت و جدی لخته شدن خون در عروق مغزی بعد از تزریق این واکسن است. وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد که از این پس رفتاری مشابه آنچه با واکسن آسترازنکا انجام شده با واکسن جانسون اند جانسون انجام می شود.

عوارض واکسن جانسون اند جانسون بخصوص در زنان زیر 60 سال مشاهده شده است. آمریکا هم واکسیناسیون با این واکسن را موقتا به حال تعلیق درآورده است. آژانس دارویی اروپا بعد از انجام بررسی هایی برای استفاده از این واکسن چراغ سبز نشان داده است.

بیش از 6 هزار ابتلای روزانه در آلمان

"انستیتو رابرت کخ" آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6922 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 119.1 رسید. بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در سراسر آلمان در عرض 24 ساعت 54 نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مرحله سوم کاهش محدودیت‌ها در انگلیس اجرایی می‌شود

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم می خواهد مرحله سوم کاهش محدودیت ها در کشورش را به مرحله اجرا در آورد. به این ترتیب به زودی شهروندان می توانند در محیط های بسته با دوستان و خانواده های خود دیدار کنند. دولت می خواهد امروز ( دوشنبه) مرحله سوم کاهش محدودیت ها را برای شهروندان مشخص و اعلام کند. این مرحله کاهش محدودیت ها با توجه به کمپین موفق واکسیناسیون در انگلیس از 17 ماه می اعتبار خواهد داشت.

بر اساس این قوانین جدید از 17 ماه می انگلیسی ها می توانند در محیط های دربسته دوباره در گروه های تا 6 نفر و یا دو خانوار با هم دیدار کنند. رستوران ها و میکده های در بسته هم می توانند بازگشایی شوند و عروسی های تا 30 شرکت کننده هم می تواند برگزار شود.

واکسیناسیون کامل حدود یک سوم بزرگسالان در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس روز یکشنبه اعلام کردند که حدود یک سوم بزرگسالان در این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. حدود 17.7 میلیون نفر برای مصونیت کامل علیه کرونا دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. 35.4 درصد شهروندان هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ضرر بالای صنعت توریسم آلمان در سه ماهه ابتدایی سال جاری

محدودیت های کرونایی در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ضربه سختی به صنعت توریسم در آلمان وارد کرد. بر اساس ارزیابی های اداره آمار فدرال آلمان تعداد اقامت های شبانه توریست ها در مهمانسراها در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 22.6 میلیون نفر بوده است که بیش از دو سوم ( 68.8 درصد) کم تر از رقم مربوط به مدت مشابه در سال گذشته بوده است. در این دوره زمانی بخصوص شمار توریست های خارجی کاهش چشمگیری داشته است. درباره این گروه از توریست ها هتل ها و مهمانسراها در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تنها 2.4 میلیون اقامت شبانه را ثبت کرده‌اند که کاهش 81.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد. در بین توریست های داخلی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 66.2 درصد کاهش داشته است.

اقتصاد اروپا همچنان تا مدت‌ها تحت تاثیر عواقب کرونا قرار خواهد داشت

به گفته "فیلیپ لین"، اقتصاد دان ارشد بانک مرکزی اروپا بهبود اوضاع اقتصادی بعد از بحران کرونا مدتها به طول خواهد انجامید.

وی در گفتگویی با لوموند فرانسه استدلال کرده است که نرخ بیکاری تا قبل از سال 2023 به سطح قبل از شیوع کرونا در سال 2019 نخواهد رسید.

به گفته وی بازده اقتصادی منطقه یورو تا قبل از بهار سال آینده هم به میزان تولید ناخالص داخلی در سال 2019 نخواهد رسید.

حمله افراد ناشناس به مرکز تست گیری در هامبورگ

برخی افراد ناشناس به یک مرکز تست کرونا در هانوفر آلمان حمله کردند و تعداد زیادی تست سریع آنتی ژن و مقدار زیادی مواد ضد عفونی کننده و دستکش های جراحی و ماسک را سرقت کردند. پلیس روز یکشنبه اعلام کرده که تنها سرقت کیت های کرونا خسارت بیش از 20 هزار یورویی را به این مرکز وارد کرده است.

سوئیس قواعد کرونایی دولت را به همه پرسی می‌گذارد

مردم سوئیس قرار است در تاریخ 13 ژوئن ( 23 خرداد ماه) برای اولین بار درباره سیاست های کرونایی دولت در پای صندوق های رای نظر بدهند. در این همه پرسی آن ها به قانون "کووید 19" دولت رای می دهند. تا کنون در هیچ کشور دیگر دنیا درباره قوانین کرونا رای گیری نشده است.

دولت سوئیس برای کاهش عواقب بحران کرونا از ماه مارس سال 2020 برخی اقدامات را در دستور کار قرار داده است. این اقدامات به منظور حمایت از شهروندان و همچنین حمایت های مالی از افراد و شرکت هایی که بخصوص تحت عواقب اقتصادی کرونا رنج دیده اند تصمیم گیری شده است. از آنجایی که قانون پاندمی در سوئیس برای همه اقدامات مربوطه اساس قانونی را ایجاد نمی کند دولت ( شورای فدرال) مجبور شد به قانون اضطراری متوسل شود. با این حال چنین قانون اضطراری محدود به 6 ماه است. حالا برای تداوم این اقدامات، شورای فدرال و پارلمان سوئیس قانون کووید 19 را تهیه کرده‌اند. پارلمان این قانون را در تاریخ 25 سپتامبر به عنوان یک موضوع فوری تصویب و بلافاصله اجرا کرد. این قانون البته در پایان سال جاری میلادی منقضی می شود.

با برگزاری این همه پرسی برای اولین بار در دنیا مردم یک کشور می توانند درباره تصمیمات کرونایی دولت خود اظهار نظر کنند. چنین درخواستی در اتریش هم از طرف حزب افراطی آزادی مطرح شده است.

اگر قانون کووید 19 از طرف مردم سوئیس رد شود براساس قانون اساسی فدرال مقررات موجود در این قانون و مقررات مربوطه یک سال بعد از تصویب پارلمان لغو می شود. یعنی در تاریخ 24 سپتامبر 2021 این قانون لغو خواهد شد.

وزیر اقتصاد سوئیس اعلام کرده که رای منفی شهروندان به این قانون مشاغل را به خطر انداخته و شرکت ها را به سمت ورشکستگی سوق می دهد.

با این همه نه مردم سوئیس در همه پرسی به این قانون به مفهوم این نیست که شورای فدرال سوئیس دیگر مجاز به هیچ اقدامی علیه شیوع ویروس کرونا نیست. بر اساس قانون اپیدمی ها اقداماتی از جمله بستن رستوران ها و یا ممنوعیت تجمعات و خرید و توزیع واکسن همچنان امکان پذیر خواهد بود.

البته نتایج نظر سنجی ها حاکی از آن است که اکثر مردم سوئیس به این قانون رای مثبت خواهند داد.

بنا به قوانین سوئیس شهروندان با امضای طوماری با بیش از 50 هزار امضاء می توانند درخواست برگزاری همه پرسی درباره موضوعی خاص کنند. این طومار با بیش از 80 هزار متقاضی تهیه شده است.

دموکراسی مستقیم که یکی از پایه های نظام سیاسی سوئیس محسوب می شود به شهروندان این کشور اجازه می دهد تا قدرت زیادی در برابر دولت فدرال و مسئولان محلی داشته باشند.

افزایش تردیدها به واکسن "جانسون ند جانسون" در نروژ

یک کمیسیون کارشناسی دولت نروژ و همچنین نهادهای بهداشتی مهم در این کشور خواستار عدم استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" شدند. این کمیسیون در گزارشی توصیه کرد که این واکسن از کمپین واکسیناسیون این کشور خارج شود.

وزیر بهداشت نروژ اعلام کرده که این گزارش را دردست بررسی قرار می دهد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 9,128 به کرونا مبتلا شده‌اند و 115 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,770 به کرونا مبتلا شده‌اند و 2 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 8,292 به کرونا مبتلا شده‌اند و 139 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,777,087 از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 106,392 هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,434,860 به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,605 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,111,210 به کرونا مبتلا شده‌اند و 122,833 در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,567,408 به کرونا مبتلا شده‌اند و 78,792 ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,527,540 به کرونا مبتلا شده‌اند و 85,371 در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/