شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#شورای عالی

واکنش به آتش‌بس ۳ روزه طالبان: راه‌حل برون رفت از بحران افغانستان آتش‌بس دائمی است


واکنش به آتش‌بس 3 روزه طالبان: راه‌حل برون رفت از بحران افغانستان آتش‌بس دائمی است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به اعلام آتش‌بس ۳ روزه توسط طالبان تاکید کرد که راه‌حل برون رفت از بحران افغانستان آتش‌بس دائمی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در پی اعلام آتش‌بس 3 روزه به مناسبت فرارسیدن عید فطر گفت: راه‌حل برون رفت از بحران کنونی کشور تسریع مذاکرات، اعلام آتش‌بس دائمی و قطع همیشگی جنگ است.

وی افزود: در گذشته جمهوری اسلامی افغانستان در روزهای عید و مناسبت‌های خاص آتش‌بس یک‌جانبه اعلان کرده است، اگرچه برقراری آتش‌بس موقت به این مناسبت‌ها فرصت کوتاه آرامش برای مردم فراهم می‌‌کند اما راه‌حل اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.

عبدالله با تاکید بر اینکه بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، ادامه داد: به همین دلیل هیچ گروهی دچار اشتباه محاسباتی نشود که با کشتار و خشونت بیشتر به نتیجه می‌رسد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین از طالبان خواست تا با از سرگیری مذاکرات، آتش‌بس دائمی اعلام کند.

رهبر طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ایجاد «فضای امن و اعتماد» برای مردم افغانستان به اعضای طالبان دستور داده شده تا از روز اول تا روز سوم عید فطر در تمام کشور حملات علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را متوقف کنند.

در این بیانیه همچنین به اعضای طالبان فرمان داده شد تا در مقابل «تعرض یا حمله» نیروهای افغان از خود و مناطق تحت کنترل خود نگهداری و دفاع کنند.

رهبر طالبان همچنین به اعضای این گروه دستور می‌دهد تا در مدت مذکور به مناطق تحت کنترل دولت نروند و از آمدن افراد وابسته به دولت نیز به مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.