شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دانش‌آموزان#افغانستان

نشریه چینی: آمریکا مسئول کشتار دانش‌آموزان کابل است


نشریه چینی: آمریکا مسئول کشتار دانش‌آموزان کابل است

یک روزنامه چینی نوشت که ایجاد آشفتگی برای مردم افغانستان و خروج غیرمسئولانه آمریکا از دلایل افزایش حملات و کشتار روز گذشته دانش‌آموزان دختر در کابل است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن حمله به مدرسه «سیدالشهدا» در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل تاکید کرد که اعلام ناگهانی خروج کامل نیروها از افغانستان منجر به حملات انتحاری پیاپی در سراسر افغانستان شده است.

وی افزود: این حملات سبب وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی افغانستان است و صلح و ثبات و زندگی و ایمنی مردم را تهدید می‌کند.

چونینگ ادامه داد: چین از نیروهای خارجی در افغانستان می‌خواهد تا با درنظرداشت امنیت مردم، به طور مسئولانه خارج شوند و از ایجاد آشفتگی و رنج بیشتر جلوگیری کنند.

«سوث چاینا مورنینگ پست» با انتشار مطلبی درباره این اظهارات وزیر خارجه چین نوشت که پکن آمریکا را مسئول کشتار دانش‌آموزان دختر در کابل می‌داند.

براساس آخرین آمار، شمار تلفات حمله تروریستی به مدرسه «سیدالشهدا» در کابل به 85 شهید و بیش از 165 زخمی افزایش یافته است.

این در حالی است که طالبان ضمن محکومیت حمله کابل، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش که از حمایت دولت برخوردار است، چنین حملاتی را سازمان می‌دهد.

«یان وی» استاد دانشگاه موسسه مطالعات خاورمیانه در دانشگاه «نورث وست» آمریکا چندی قبل اظهارداشت که تهدید واقعی برای امنیت ملی چین افزایش حضور گروه تروریستی داعش در منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد که طالبان در افغانستان در حال سرکوب گروه تروریستی داعش است.

این استاد دانشگاه گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اگرچه ممکن است در ابتدا تاحدی بر وضعیت امنیتی افغانستان تاثیر گذارد اما در درازمدت به حل مسایل سیاسی افغانستان کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/.