شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#حقوق بشر

واکنش شدید چین به نشست سین کیانگ


واکنش شدید چین به نشست سین کیانگ

چین رویداد برنامه ریزی شده کشورهای غربی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در سین کیانگ را یک توهین قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود اعلام کرد کرد که رویداد برنامه ریزی شده توسط آلمان، آمریکا و بریتانیا درباره مسلمانان اویغور و اقلیت‌های دیگر در سین کیانگ یک توهین (به چین) به شمار می رود.

سفرای آمریکا، آلمان و بریتانیا تصمیم دارند چهارشنبه این هفته در رویدادی مجازی با مدیر اجرایی ناظر حقوق بشر و دبیر کل عفو بین‌الملل شرکت کنند. هدف از این رویداد بحث درباره نحوه حمایت سیستم سازمان ملل، کشورهای عضو و جامعه مدنی از اقلیت ها در سین کیانگ اعلام شده است.

چین پیش از این از اعضای سازمان ملل خواسته تا در نشست آتی برنامه ریزی شده از سوی آلمان، آمریکا و بریتانیا با موضوع سرکوب مسلمانان اویغور و اقلیت‌های دیگر در سین کیانگ شرکت نکنند.

در بیانیه هیئت نمایندگی چین در سازمان ملل آمده است: این برنامه دارای انگیزه سیاسی است. ما از هیئت نمایندگی شما درخواست می‌کنیم که در این رویداد ضد چین شرکت نکنید.

چین برگزار کنندگان دیگر این رویداد ازجمله کشورهای اروپایی و استرالیا و کانادا را به استفاد از " موضوعات حقوق بشری به عنوان ابزاری سیاسی برای مداخله در امور داخلی چین ازجمله سین کیانگ و مانع تراشی در مسیر توسعه چین" متهم کرد.

انتهای پیام/