به گزارش برنا، ۲۷ دستگاه خودروی امدادی آمیکو، ۱۱ پایگاه امداد و نجات و دو انبار امدادی، ۲۰۰ ست تخصصی انفرادی، اورهال دو فروند بالگرد امدادی، ۱۶ دستگاه لیفتراک، پنج دستگاه آمبولانس اهدایی، سه سامانه نرم افزاری امدادی، ۱۵۰ دستگاه اکسیژن ساز، و راه اندازی سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال در ۸ استان از جمله طرح ها و پروژه های بودند که در این مراسم با دستور دکتر جهانگیری افتتاح و رونمایی شد.

معاون اول رییس جمهور در این مراسم که با همراهی کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انجام شد، از جدیدترین دستاوردها، تجهیزات و اقدامات سازمان امداد و نجات از جمله مهندسی معکوس و ساخت خودرو چند منظوره آبی، خاکی و عملیاتی ۸چرخ، خودرو چند منظوره «آرگو»، سیستم احیای باطری دستگاه زنده یاب و خودروهای امدادی آمیکو بازدید کرد.

گروهی از امدادگران سازمان امداد و نجات نیز با انجام عملیات های مختلف از جمله راپل هوایی بخشی از توانایی های خود را برای نجات مصدومان بویژه در شرایط سخت و بلایای طبیعی و سوانح در طبیعت به نمایش گذاشتند.

پیش از این مراسم دکتر جهانگیری با حضور در محل یادمان ۴۹۰ شهید امدادگر که در راه خدمت در جمعیت هلال احمر جان عزیز خود را فدا کرده اند، به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.