به گزارش برنا؛  کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن کرونا به خبرنگار برنا گفت: در جمعیت هلال احمر فقط واردات واکسن کرونا سینوفارم در دستور کار قرار دارد.

او درباره افزایش قیمت واکسن خریداری شده از سوی جمعیت هلال احمر برای تامین واکسن کرونا تصریح کرد: این واکسن به شکل رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد. قیمت واکسن کرونای تامین شده مورد تایید وزارت بهداشت است. این واکسن از درب کارخانه تامین می‌شود و در این روند واسطه در تامین واکسن نقش ندارد.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کمترین قیمت در عرضه واکسن مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان هم به شکل رایگان این واکسن را در اختیار همگان قرار می‌دهد، اما از هیچ واسطه‌ای در تامین واکسن کمک گرفته نشده است.

هلال احمر در تامین واکسن کرونا به دنبال انتفاع نیست

همتی تصریح کرد: برخی بر این ادعا هستند که هلال احمر از سوی واسطه واکسن کرونا  را تامین می‌کند باید به این امر اذعان داشت که هلال احمر از خرید واکسن به دنبال انتفاع نیست.

او درباره کمک خیرین برای تامین واکسن گفت: خیرین برای تامین واکسن کمکی نکردند. برخی از خیرین هم اعلام آمادگی کردند که با حمایت هلال احمر بتوانند واکسن مورد نیاز را تامین کنند. با توجه به فرآیندهای موجود ترجیح بر فعالیت با دولت است. در این شرایط دولت منابع مالی را از سوی بانک مرکزی تامین می‌کند. در هفته گذشته رییس جمهور دستور داده و اقدامات در دست انجام است.

جمعیت هلال احمر در تامین واکسن کرونا وارد بازار آزاد نمی‌شود

همتی درباره اقدامات خیرین برای تامین واکسن کرونا تاکید کرد: خیرین در مراحل بعدی برای واردات واکسن کرونا وارد عمل می‌شوند. هرچند جمعیت هلال احمر در تامین واکسن وارد مقوله بازار و عرضه آزاد نمی‌شود.

ورود یک میلیون دوز واکسن کرونا در هفته آینده

رییس جمعیت هلال احمر درباره کم و کیف واکسیناسیون ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود یک و نیم تا دو ماه آینده واکسن‌های مورد نیاز وارد کشور شود.  البته در ظرف یک هفته آینده یک میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود.

 افراد زیر 18 سال تحت تزریق واکسن کرونا قرار نمی‌گیرند

همتی تاکید کرد: افراد زیر 18 سال جزو گروه هدف ما در تزریق واکسن کرونا نیست بلکه بخش عمده ای از گروه بالای 18 سال واکسیناسیون می‌شوند. با این تفاسیر ایمنی مناسبی در سطح کشور ایجاد می‌شود.

//انتهای پیام: 4