شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#مسکن#بازار سرمایه

تغییر دامنه نوسان مسکن موقتی بورس

بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است تغییردامنه نوسان و زیرساخت‌های بازار مسکن‌های موقتی هستند که در کوتاه مدت باز هم بی اثر می‌شوند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز با روندی منفی آغاز به کار کرد اما به نظر می‌رسد در برخی گروه‌ها تغییراتی ایجاد شده و مثبت شدند.

فردین آقا بزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار امروز نسبت به تغییر مقررات معاملاتی دامنه نوسان واکنش نشان داده است و برخی از گروه‌ها امروز متعادل معامله می‌شوند. وی در این خصوص افزود: البته باید توجه داشت که تغییر دامنه نوسان و زیرساخت‌های بازار مسکن‌های موقتی هستند که در کوتاه مدت باز هم بی‌اثر می‌شوند.

آقابزرگی در بخش دیگری گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در بازار نقدشوندگی است و باید به جای تغییرات در زیرساخت‌ها اعتماد را به بازار برگرداند و این کار هم بدون حل شدن مسئله نقدشوندگی در بازار رخ نمی‌دهد. وی در این باره تشریح کرد: در حال حاضر بازار خودش را با فاکتورهای نرخ دلار و بهره مطابقت داده است و آنچه که این روزها بازار را دستخوش تغییرات منفی کرده است سیاست‌های دستوری و دخالت در بازار است.

این کارشناس بازار درباره تحلیل روند بازار همچنین گفت: در حال حاضر اولویت بازار اعتمادسازی دوباره در بین مردم و سهامداران است با تاکید بر وجود استقلال در سازمان بورس. وی تاکید کرد: اگر در بازار سرمایه دخالت‌ها و قیمت گذاری‌های دستوری وجود نداشته باشد بازار می‌تواند با روند تعادلی و مثبتی پیش برود.

وی افزود: بازار در وضعیت فعلی با ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد صف فروش مواجه است  و تنها راهی که برای جمع شدن این صف‌ها وجود دارد این است که به بازار نقدینگی تزریق شود و اعتماد سهامداران بیشتر شود.

آقا بزرگی درباره سهم‌های که می‌توانند در بازار حرکت مثبتی را داشته باشند گفت: با تخصیص منابع صندوق توسعه و تثبیت در بازار سهم‌هایی که وزن بیشتری در شاخص دارند می‌توانند تحرکات مثبتی را داشته باشند.

منبع:تجارت نیوز