شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#لندن

در اعتراض به جنایات صهیونیستها؛

در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن تظاهرات برپا شد

در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن تظاهرات برپا شد

بیش از پنج هزار نفر در لندن در اعتراض به حملات پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی و اخراج اجباری اهالی محله شیخ جراح در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، بیش از پنج هزار نفر در لندن در اعتراض به حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالاقصی و اخراج اجباری اهالی محله شیخ جراح در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در شماره ۱۰ خیابان داونینگ تظاهرات برگزار کردند.

«اسوای کوک» از اعضای گروه موسوم به «کمپین همبستگی با فلسطین» به عنوان یکی از سخنرانان این تظاهرات اظهار داشت: نظامیان اسرائیل علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی از نارنجک‌های بی‌هوش‌کننده استفاده کردند و شمار زیادی فلسطینی مجروح شدند.

وی تصریح کرد: اسرائیل می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت، اقدامات غیرقانونی و اشغالگری خود را پیش ببرد. سال‌ها است که ظلم، خشونت و نژادپرستی اسرائیل را فریاد می‌زنیم اما جامعه جهانی تازه متوجه این مسئله شده است.

مدتی است که منطقه شیخ جراح واقع در قدس اشغالی شاهد درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینیِ ساکن این منطقه است. صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خود علیه فلسطینیان ساکن شیخ جراح افزوده‌اند.

اتفاقات و تحولات شیخ جراح زمانی آغاز شد که دادگاه رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب و ضد حقوق بشری و البته دردناک، برگه‌ها و اسنادی را در اختیار شهرک‌نشینان این رژیم قرار داد که در آنها منازل فلسطینیان در منطقه شیخ جراح به نام شهرک‌نشینان ثبت شده بود.

این در حالی است که منابع خبری از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه به منظور بررسی تحولات قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه تشدید تنش‌ها در بیت المقدس و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را بررسی کند.