شهر خبر

درگیری شدید در مسجدالاقصی به دنبال یورش نظامیان صهیونیست


درگیری شدید در مسجدالاقصی به دنبال یورش نظامیان صهیونیست

الجزیره از وقوع درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه الجزیره امروز صبح از وقوع درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی خبر داد.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست به حرم مقدس یورش برده و با تجمع‌کنندگان فلسطینی درگیر شدند.

در پی این درگیری‌ها چندین فلسطینی در اثر اصابت گلوله‌های لاستیکی از جانب نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شدند.

مسئول رسانه‌ای شورای اوقاف مسجدالاقصی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر مسجد را به شکل کامل محاصره کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که 3 تن از مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند و در این بین مجروحانی وجود دارند که قادر به رسیدگی به آنها نبودیم.

خبرنگار الجزیره در این زمینه گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی برخی از مجروحان را بازداشت کرده و از معالجه پزشکی آنان جلوگیری می‌کنند.

مدیر مسجدالاقصی در گفتگو با خبرنگار الجزیره اعلام کرد که صهیونیست‌ها به اتاقی که سیستم صوتی مسجد القبلی در آن قرار دارد، یورش برده و به سوی مسجد قبه الصخره، گاز اشک آور پخش کردند.

طبق گزارش الجزیره، ، نظامیان صهیونیست، امروز از چند دروازه به مسجدالاقصی یورش بردند. اکنون درگیری اصلی میان نظامیان اشغالگر و فلسطینیان در بخش «مسجد القبلی» متمرکز است و صهیونیست‌ها با گلوله‌های لاستیکی، فلسطینیان را مورد هدف قرار می‌دهند.

شب گذشته نیز اهالی قدس ساعات ناآرامی داشتند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در تجاوز سه روز گذشته نیروهای اشغالگر در قدس اشغالی بیش از 560 فلسطینی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد که تنها در درگیری شب گذشته نظامیان اشغالگر با جوانان فلسطینی در محله الشیخ جراح و باب العامود 19 فلسطینی زخمی شدند.

منابع خبری همچنین از بازداشت 15 فلسطینی در تظاهرات همبستگی با قدس و الاقصی در حیفا خبر دادند.

منابع محلی در قدس اشغالی نیز از حمله شمار زیادی از شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی به خانه‌های فلسطینیان در محله الشیخ جراح خبر دادند.

انتهای پیام/