شهر خبر

شارل میشل خبر داد؛

توافق هند و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات

توافق هند و اتحادیه اروپا برای ازسرگیری مذاکرات

اتحادیه اروپا و هند همزمان با اجلاس سران این اتحادیه در پرتغال با از سرگیری مذاکرات دوجانبه برای دستیابی به توافق تجاری موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا و هند با از سرگیری مذاکرات دوجانبه برای دستیابی به توافق تجاری توافق کردند و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در پایان نشست ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا با نارندرا مودی، نخست وزیر هند از «آغاز فصلی جدید» در روابط بروکسل با دهلی نو سخن گفت.

نخست وزیر هند قرار بود برای مذاکره با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس پورتو حاضر شود اما در نهایت این سفر به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا در هند انجام نشد.

رئیس شورای اروپا اعلام کرد که بروکسل و دهلی نو سه رشته مذاکرات را به طور موازی درباره تجارت، حمایت از سرمایه گذاری و استفاده از نشان جغرافیایی برای کالاها آغاز خواهند کرد.

توافق بروکسل و دهلی نو برای از سرگیری مذاکرات بر سر توافق تجاری دوجانبه در حالی صورت گرفت که محرک اصلی برای اتخاذ چنین تصمیمی افزایش نفوذ جهانی چین و تلاش هند و اتحادیه اروپا برای مقابله با نفوذ پکن بود.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «چین» و «برگزیت» به عنوان دو عاملی که منجر به نزدیکی بیشتر هند با اتحادیه اروپا شده یاد کرده است.