شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق#خیابانی

انهدام تونل‌های داعش در جریان عملیات «علی ولی الله» حشد شعبی در جنوب غرب موصل


انهدام تونل‌های داعش در جریان عملیات «علی ولی الله» حشد شعبی در جنوب غرب موصل

ناکام گذاشتن اقدام داعش برای بمبگذاری خیابانی میان «القائم» و «عکاشه» در الانبار، انهدام تونل‌های تکفیری‌ها در جنوب غرب موصل به دست حشد شعبی و کشته و زخمی شدن ۴ نظامی عراقی در «طوزخورماتو» از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از خنثی سازی تحرک تروریستی برای بمبگذاری خیابانی میان «القائم» و«عکاشات» در استان الانبار خبر داد و بیان کرد: نیروهای حشد شعبی موفق به منفجر کردن یک بمب در این خیابان شدند و تلاش تروریست‌ها برای بمبگذاری در این خیابان عمومی میان «القائم» و «عکاشات» در استان الانبار را ناکام گذاشتند.

کشته و زخمی شدن 4 نظامی عراقی در «طوزخورماتو»

یک منبع امنیتی از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن سه سرباز عراقی در «طوزخورماتو» بر اثر انفجار بمبی که یک گشتی ارتش در منطقه‌ای در غرب «طوزخورماتو» را هدف قرار داد، خبر داد.

انجام عملیات در شمال «بیجی» در استان صلاح الدین

نیروهای حشد شعبی و امنیتی عراق عملیاتی علیه بازمانده‌های داعش در شمال «بیجی» در شمال صلاح الدین انجام دادند.

این عملیات در پنج محور انجام شد که در سه محور نیروهای تیپ 31، ششم و 51 حشد شعبی و در دو  محور نیروهای پلیس صلاح الدین و ارتش عراق حضور دارند و هدف این عملیات امنیت مناطق شمال «بیجی» و گرفتن فرصت از داعش برای ایجاد بی ثباتی در مناطق امن است.

دفع حمله داعش در شمال بابل

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد که گروهی از بازمانده‌های داعشی به دنبال رخنه به «جرف النصر» در شمال بابل بودند که نیروهای حشد شعبی که در کمین آنها بودند این تلاش آنها را ناکام گذاشتند و داعشی‌ها را مجبور به فرار کردند.

انهدام دو تونل داعشی در جنوب غرب موصل

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از انهدام دو تونل در اطراف روستای «شیخ یونس» در جنوب غرب موصل به دست نیروهای تیپ 33 حشد شعبی خبر دادند و اعلام کردند که این در جریان عملیات «علی ولی الله» در جنوب غرب موصل رخ داد.

حشد شعبی عراق از خنثی سازی بمب در مسیر نیروهای حشد شعبی هم خبر داد.

تاکتیک‌های امنیتی حشد شعبی در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: سه حمله به مواضع حشد شعبی در مناطق مختلف دیالی در جریان ماه رمضان دفع شده است. حشد شعبی موفق به برقراری امنیت در 13 منطقه با گستره جغرافیایی هزاران کیلومتری شده است.

وی افزود: حشد شعبی از تاکتیک‌های امنیتی متعدد استفاده می‌کند و بُعد اطلاعاتی را فعال کرده است که این نقش بسزایی در خنثی سازی حملات تروریستی تکفیری‌ها که به دنبال رخنه در خطوط دفاعی در برخی مناطق از جمله تپه‌های «نفتخانه» بودند، داشته است.

الحسینی گفت: اوضاع در محورهای تحت کنترل حشد شعبی امن و باثبات است. کاهش حملات تروریستی طی سال جاری میلادی به میزان هفتاد درصد را در مقایسه با سال گذشته شاهد بوده‌ایم و این نشانه مثبتی برای ثبات اوضاع امنیتی در مناطقی که تاچندی قبل بی ثبات بود، محسوب می‌شود.

طرح حمایت امنیتی برای مصون نگه داشتن اراضی زراعی در الانبار از داعش

سرتیپ «صلاح فاضل العیساوی» فرمانده تیپ یکم حشد شعبی در الانبار از طرح امنیتی ویژه حمایت از اراضی کشاورزی در الانبار همزمان با موسم برداشت گندم و جو در این استان خبر داد و  گفت: نیروهای حشد شعبی با همکاری و هماهنگی با مزرعه داران در الانبار، طرح امنیتی ویژه حمایت از همه زمین‌های زراعی در بخش «عامر الصمود» در جنوب شهر «فلوجه» برای ممانعت از  آتش زدن این زمین‌ها از سوی داعشی‌ها تهیه کرده‌اند.

وی افزود: این همزمان با برداشت گندم و جو و تحویل آن به سیلوهای «الرمادی» است. نیروهای امنیتی به طرح‌های حفظ امنیت و ثبات در مناطق آزادشده از لوث داعش و خنثی کردن هر تحرکی که هدفش بی ثباتی در شهرهای الانبار باشد، ادامه می‌دهد.

یادآور می‌شود که سوزاندن مزارع کشاورزان، راهبرد جدیدی است که گروه تروریستی داعش در مناطق آزاد شده از تروریست‌ها به کار گرفته است. این جنایت‌های داعش با هدف انتقام گیری از اهالی این مناطق صورت می‌گیرد؛ زیرا شهروندان عراقی ساکن این مناطق مخالف حضور تروریست‌های داعش در آن بودند. گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند عراق را از نظر اقتصادی و با سوزاندن محصولات کشاورزی هدف قرار بدهد. داعش با آتش زدن مزرعه‌های گندم و جو در مناطق مختلف استان‌های عراق سعی می‌کند به این کشور ضربه اقتصادی وارد نماید.

انتهای پیام/