شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عید فطر#دولت#افغانستان#طالبان

اعلام آتش‌بس ۳ روزه طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان


اعلام آتش‌بس 3 روزه طالبان به مناسبت عید فطر در افغانستان

رهبر طالبان با اعلام آتش‌بس ۳ روزه به مناسبت عید فطر از اعضای این گروه خواست تا از رفتن به مناطق تحت کنترل دولت در این مدت خودداری کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رهبر طالبان با فاصله از پیام عیدانه خود در بیانیه‌ای جداگانه به مناسبت فرا رسیدن عید فطر 3 روز آتش‌بس سراسری اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که برای ایجاد «فضای امن و اعتماد» برای مردم افغانستان به اعضای طالبان دستور داده شده تا از روز اول تا روز سوم عید فطر در تمام کشور حملات علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را متوقف کنند.

در این بیانیه همچنین به اعضای طالبان فرمان داده شد تا در مقابل «تعرض یا حمله» نیروهای افغان از خود و مناطق تحت کنترل خود نگهداری و دفاع کنند.

رهبر طالبان همچنین به اعضای این گروه دستور می‌دهد تا در مدت مذکور به مناطق تحت کنترل دولت نروند و از آمدن افراد وابسته به دولت نیز به مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کنند.

گفتنی است که نخستین بار رئیس جمهور افغانستان در سال 1397 از 27 رمضان تا پنجم عید فطر را آتش‌بس اعلام کرد سپس در واکنش به آن، طالبان نیز برای 3 روز آتش‌بس کرد.

سال گذشته نیز گروه طالبان به مناسبت عید قربان 3 روز آتش‌بس اعلام کرد که دولت افغانستان نیز در آن مدت از نیروهای امنیتی و دفاعی خواست تا بطور همزمان آتش‌بس را رعایت کند.

انتهای پیام/.