شهرخبر

یکی از میان این 5 نفر ؛ نامزد اصلی اصلاحات کیست؟

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون می‌گوید: کاندیدای دقیقه نود اصلاح‌طلبان واقعیت ندارد و احتمالا یکی از میان چهار، پنج نفر، نامزد نهایی این طیف می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

موسوی‌لاری که پیش از این نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود، به خبرآنلاین گفت: اجماع مسئله اصلی است. چه زمانی اجماع حاصل می‌شود وقتی احساس می‌شود یک کاندیدایی زمینه رأی‌آوری‌اش از سایر کاندیداها بیشتر است. آقای پزشکیان، آقای عارف، ظریف و جهانگیری نیروهای خوبی هستند و هر کدام از اینها فرهیخته هستند. چه زمانی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کدام کاندیدا زمینه رأی‌آوری‌اش بیشتر است؟ زمانی که این افراد شروع به فعالیت انتخاباتی کردند.

وی افزود: تکرار سال ۸۴ فاجعه‌بار است بدین‌معنا که اگر اصلاح‌طلبان نتوانند خودشان سامان بدهند و شبیه به آنچه در سال ۸۴ رخ داد مجدداً رخ دهد نشانگر کم و کاستی در ذهنیت اصلاح‌طلبان است و آن ذهنیت اصلاح‌طلبی‌شان مخدوش می‌شود. کاندیداهای اصلاح‌طلب باید دور هم بنشینند و بگویند 4، 5 نفر کاندیدا هستیم و از دوره ‌ترامپ عبور کردیم باید ببینیم مردم به کدام یک از ما گرایش بیشتری دارد اگر مشخص شد آقای عارف است معرفی کنند یا اگر معلوم شد آقای ظریف، جهانگیری یا پزشکیان است به نفع او کنار بروند و از او حمایت کنند.

موسوی‌لاری درباره ادعای کاندیدای پنهان اصلاح‌طلبان که از سوی حسین مرعشی مطرح شده بود، گفت: آیا اصلاح‌طلبان با افرادی که دارای وجاهت هستند گفت‌و‌گو کرده‌اند؟! فضای عمومی جامعه اقتضا می‌کند یک فردی که تاکنون مطرح نشده به یک‌ باره خودش را مطرح کند و به پدیده تبدیل کند؟  به هر حال زمان کم است و ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام کاندیداها است. کاندیدای پنهان به چه معناست دیگر کسی پنهان نمانده است. حالا شاید آقای مرعشی، در ذهنش کسی را مدنظر داشته باشد اما همان کسی که پنهان است تا بیاید در جمع اصلاح‌طلبان و مطرح شود به بیشتر از ۱۵ روز زمان نیاز دارد چه برسد به اینکه بخواهد به جامعه معرفی شود. از این رو بنده فکر نمی‌کنم کاندیدایی ورای کسانی که مطرح هستند، مطرح باشد.

یادآور می‌شود نهاد اجماع‌ساز فهرست 14 نفر را به‌عنوان نامزد محتمل تهیه کرده که شماری از آنها محکومان و متهمان امنیتی هستند و برخی هم راسا گفته‌اند که نامزد نمی‌شوند.