شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوبخت

موضع شدید نوبخت علیه همتی

کدخبر: 411101
اقتصاد نیوز : رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تشریح عملکرد این سازمان طی ۸ سال گذشته گفت: اینکه ما برای بودجه از بانک مرکزی استقراض می‌کنیم، کذب است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ادعای استقراض از بانک مرکزی را کذب خواند.این در حالی است که قبلا رئیس کل بانک مرکزی گفته بود بخشی از منابع مسدودی با هدف تامین کسری بودجه دولت ریال شده است

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱.۲ میلیارد دلار طلب ما از بانک مرکزی است که البته این نهاد نتوانسته ارزها را به ریال تسعیر کند. به معنی نقص و ضعف بانک مرکزی نیست. اینکه ما برای بودجه از بانک مرکزی استقراض می کنیم، کذب است و آقای همتی هم این موضوع را تایید می کند.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: ارز حاصل  از فروش فرآورده های نفتی امکان تبدیل به ریال نداشته و ما بر همین اساس به مشکل برخورده ایم.

نوبخت گفت: هیچگاه هیچ وزیری پشت در اتاق من برای دریافت بودجه ننشسته است. حتی مراجعات مردمی را هم به شنود اختلاف نظرها دعوت می کنم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ اگر بودجه ۵۶۴ هزار میلیارد تومان بود. سهم نفت حدود ۶ درصد و  نفت و میعانات گازی ۲ درصد بود. در سال های گذشته هم از صد و چند میلیارد دلار درآمد ارزی به چند میلیارد دلار تقلیل پیدا کرده است.

نوبخت بیان کرد: حدود ۹ هزار میلیارد تومان نسبت به منابع دولت کمتر استفاده کردیم. اعتبارات عمرانی ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ۲ میلیون شغل در سراسر کشور با راه اندازی طرح های عمرانی ایجاد کردیم.

نوبخت به شورای مشورتی اشاره کرد و گفت: شورای مشورتی تشکیل شد و در سطح شهرستان ها هم نظر داشتند. سالی چندبار با هیات رئیسان این شوراها مذاکره می کردم.