همایون شاهرخی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط تیم ملی ایران اظهار داشت: تیم ملی از سال های قبل برخی مشکلات را دارد و محدودیت ها و بیماری کرونا هم به معضلات قبلی این تیم اضافه شده اما امیدوارم همه عوامل دست به دست هم دهد تا تیم ملی ایران حضور و صعود دیگری را به جام جهانی و مرحله نهایی جام ملت ها داشته باشد. در این مسیر با حمایت مسئولان تیم ملی می تواند به این مهم دست پیدا کند و اتفاق خوبی برای فوتبال ما رقم بخورد.

او در ادامه تاکید کرد: لازمه رسیدن به موفقیت در ورزش به خصوص فوتبال تنها به شرایط فنی و فوتبالی که در زمین رقم می خورد، محدود نمی شود. برای موفقیت ابزارهایی مثل امکانات خوب، کادر فنی و تدارکات برنامه ریزی شده و حمایت مسئولان لازم است تا همه این عوامل با داشتن نیروهای فنی و بازیکنان خوب دست به دست هم داده و موفقیت تیم ملی برای بازی های مهمی که در پیش روی دارد را تضمین کند.

سرمربی اسبق پاس درمورد دراگان اسکوچیچ به عنوان نفر اول کادر فنی تیم ملی به خبرنگار برنا گفت: من شناخت خاصی از ایشان ندارم و زمانی که شناختی در این زمینه ندارم در این خصوص قضاوت و داوری ندارم. برای او و همکارانش در تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. البته باید درمورد وحید هاشمیان به عنوان دستیار اسکوچیچ بگویم که وحید یکی از مربیان جوان و آینده دار فوتبال ایران است و حضور او در کنار کادرفنی تیم ملی اتفاق خوبی است. هاشمیان مربی خوبی است و امثال او می توانند آینده فوتبال ما باشند و در سال های آینده مربیان بزرگی برای تیم های ملی شوند.

شاهرخی با اشاره به اهمیت صعود تیم ملی به جام جهانی تصریح کرد: حضور در جام جهانی اتفاق مهمی برای ما محسوب می شود. نتیجه تلاش 4 ساله فوتبال ما در حضور در جام جهانی متبلور می شود. این موضوع فقط یک اتفاق ورزشی برای ما نیست. با توجه به این که فوتبال پدیده مورد علاقه اکثر مردم ما است، بدون شک موفقیت در این مسیر می تواند شادی و نشاط اجتماعی را برای مردم ایجاد کند. البته اگر شرایط به گونه ای رقم بخورد که از صعود به جام جهانی باز بمانیم بدون شک تاثیرات منفی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

سرپرست اسبق تیم ملی درمورد شرایط نسبتا سخت ایران در بحرین برای دریافت مجوز حضور در جام جهانی گفت: برگزاری بازی ها به صورت متمرکز آن هم در کشوری مثل بحرین که شرایط اقلیمی و آب و هوایی خاصی دارد، سخت است. غیر از این موضوع زمان برگزاری این بازی ها برای تیم ما اصلا مناسب نیست. ساعت برگزاری بازی ها به گونه ای برنامه ریزی شده که برای حریفان بهتر از ما است. در هر صورت می توان با برگزاری اردوهایی در مناطقی مثل جزیره کیش و قشم شرایط خاص کشور میزبان را در اردوهای تیم ملی  ایجاد کرد تا تیم با آمادگی بهتری برای بازی های رسمی آماده شود.

شاهرخی مسیر تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی را مسیر ویژه‌ای دانست و درخصوص حریفان پیش روی ایران گفت: بازی های مهمی را برابر بحرین و عراق در پیش داریم. البته شاید کارمان برابر عراق سخت تر از دیدار مقابل بحرین باشد. در هر صورت امیدوارم تیم ملی با 4 پیروزی بدون اینکه کارش به اما و اگر بکشد، بتواند به جام جهانی صعود کرده و بچه ها افتخار دیگری را برای فوتبال ایران رقم بزنند. تاکید دارم در این مسیر علاوه بر شرایط فنی خوب تیم، در اختیار داشتن ابزارها، انگیزه و حمایت همه جانبه مسئولان لازم است تا پازل موفقیت تیم ملی تکمیل شود. 4/5