شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان

نمایندگان شورای ملی افغانستان: تکرار حملات خونین در غرب کابل پرسش‌برانگیز است


نمایندگان شورای ملی افغانستان: تکرار حملات خونین در غرب کابل پرسش‌برانگیز است

برخی از نمایندگان شورای ملی افغانستان در بیانیه‌ای تکرار حملات خونین در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل را پرسش برانگیز دانست و تاکید کرد این حملات سبب بی‌‎اعتمادی مردم به دولت می‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تعدادی از نمایندگان شورای ملی و عضو «مجمع حمایت از حقوق مردم» افغانستان در واکنش به حمله تروریستی به دبیرستان «سیدالشهدا» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل تاکید کردند که این منطقه بارها مورد حملات تروریستی قرار گرفته اما دولت افغانستان تامین امنیت مردم غرب کابل ناتوان و ناکام بوده است.

در این بیانیه آمده است: این چندمین بار است که مراکز دینی، فرهنگی و موسسات آموزشی در غرب کابل مورد حملات تروریستی و خصمانه قرار می‌گیرد اما دولت افغانستان باوجود تکرار اینگونه جنایات در تامین امنیت مراکز فرهنگی و آموزشی و دفاع از جان فرزندان متعلم معارف ناتوان و ناکام بوده است.

بیانیه می‌افزاید: با توجه به اطلاعات موجود درباره اهداف و برنامه‌های ویرانگر تروریست‌ها در مورد مردم غرب کابل، تکرار این حوادث خونین پرسش برانگیز بوده و سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت می‌شود.

نمایندگان شیعه در شورای ملی افغانستان در ادامه از دولت و مسئولان امنیتی می‌خواهند تا در تفاهم با متنفذین و نمایندگان مردم از تکرار چنین رویدادهای خونینی جلوگیری کرده و با قاطعیت و مسئولیت‌پذیری برای پیگیری عاملان رویدادهای تروریستی اقدام نمایند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر بسیج مردمی برای تامین امنیت مناطق شیعه‌نشین آمده است: مردم آگاه و دردمند ما با توجه به دسیسه‌ها و آتش‌افروزی‌های افراطیون شرارت‌پیشه و آدمکش، باید برای تامین امنیت فرزندان خود و مراکز علمی و تحصیلی خویش، ایجاد سازوکار دفاع و امنیت خودی را بگونه جدی مورد توجه قرار دهند.

این در حالی است که شمار تلفات انفجار در برابر مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل به 58 شهید و بیش از 150 زخمی افزایش یافته است.

شاهدان عینی به «رویترز» گفتند که قربانیان این حمله تروریستی به‌جز حدود 8 نفر همه از دختران مدرسه سیدالشهدا بودند.

انتهای پیام/.