شهرخبر

در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

خطیب مسجدالاقصی خطاب به اعراب: بیانیه کارساز نیست؛ عمل‌گرا باشید

خطیب مسجدالاقصی خطاب به اعراب: بیانیه کارساز نیست؛ عمل‌گرا باشید

«شیخ محمد حسین» خطیب مسجدالاقصی در سخنانی خطاب به رهبران عرب گفت: بیانیه و اتخاذ مواضع شفاهی کافی نیست؛ برای مقابله با صهیونیست‌ها عمل‌گرا باشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الآن، «شیخ محمد حسین» خطیب مسجدالاقصی سخنانی را در خصوص تحولات اخیر قدس اشغالی و اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در این شهر مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: در حال حاضر ما نیازمند مواضع واقعی و عملی برای حفاظت از قدس هستیم. خطیب مسجدالاقصی خطاب به رهبران عرب تأکید کرد: بیانیه کارساز نیست؛ برای حمایت از قدس باید عمل گرا باشید.

خطیب مسجدالاقصی همچنین خواستار اعمال فشار جامعه جهانی بر رژیم صهیونیستی برای دست کشیدن آن از جنایت‌های ضد حقوق بشری در قدس اشغالی شد.

پیشتر شیخ «عکرمه الصبری» خطیب مسجدالاقصی در سخنانی پیرامون اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اظهار داشت: اسرائیلی‌ها سعی دارند با این گونه اقدامات، محیط مسجد الاقصی را خلوت کرده تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به قبله نخست مسلمانان فراهم کنند.

چندی پیش نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

هنیه همچنین خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: با دُم شیر بازی نکنید. ما با هر چه در اختیار داریم از مسجد الاقصی و شیخ جراح دفاع می‌کنیم و به طور قطع شما بازنده این نبرد خواهید بود.