شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس

کسی که به مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد چگونه می‌تواند مدافع منافع ملی باشد/ مجلس به موقع پاسخ می‌دهد


کسی که به مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد چگونه می‌تواند مدافع منافع ملی باشد/ مجلس به موقع پاسخ می‌دهد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده خلخال درباره فایل صوتی اظهارات ظریف گفت: کسی که در مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد، چگونه می‌تواند از منافع ملی ما دفاع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) قوه مقننه در اخطاری با استناد به اصل 84 و 110 قانون اساسی با اشاره به انتشار فایل صوتی اظهارات وزیر امور خارجه عنوان کرد: این اظهارات، دشمن شاد کن و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مایه تاسف و تعجب است.

وی در همین راستا ادامه داد: انتظار این بود در اولین نشست علنی مجلس، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می شد که این اتفاق صورت نگرفت.

نماینده خلخال در بخش دیگری از اخطار خود ضمن انتقاد از اقدامات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: مجمع تشخیص در مواردی به مصوبات مجلس رسیدگی می‌کند که مجلس نظر شورای نگهبان را نپذیرد و مصوبه به مجمع ارجاع شود. متاسفانه اخیراً مجمع به محلی برای قانونگذاری تبدیل شده، در حالی که اجازه قانونگذاری ندارد.

نظری یادآور شد: در مصوبه مناطق آزاد، مجمع تشخیص در مصوبه مجلس دست برده و به نحوی قانونگذاری کرده است. این اقدام در حالی صورت گرفت و استان اردبیل در حالی از مناطق آزاد حذف شد که این استان در رژیم گذشته همواره مورد بی توجهی قرار می گرفت، ولی پس از انقلاب امید در بین مردم و جوانان با اقدامات صورت گرفته، شکل گرفت.

وی با انتقاد از اینکه اقدام مجمع نیز باعث یأس و ناامیدی جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان اردبیل شد، گفت: مجمع در یک اقدام خودساخته فقط یک نقطه از استان را برای منطقه آزاد تعریف کرد و این مسئله به اختلاف درون استانی نیز دامن زده است، لذا حتما باید در این تصمیم تجدیدنظر صورت گیرد و مناطقی که در مصوبه مجلس به عنوان منطقه آزاد تعریف شده، همان ها یا رد یا تصویب شوند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به بخش اول اخطار این نماینده،گفت: امروز در جلسه غیرعلنی به موضوع فایل صوتی اظهارات وزیر خارجه پرداخته شد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز قرار است با حساسیت این مسئله را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: این سوال بزرگ مطرح است؛ کسی که در مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد، چگونه می تواند رئیس گروه مذاکره کننده باشد و از منافع ملی ما دفاع کند و آن را به نتیجه برساند؟ امروز تازه متوجه می شویم که چرا در طول این مذاکرات طولانی برجام، خطوط قرمز نظام را رعایت نکرده است.

نایب رئیس مجلس درباره بخش دوم اخطار نماینده خلخال، بیان کرد:مجمع می تواند درباره کلیات یک مصوبه اظهارنظر کند، اینکه بخشی از یک مصوبه تایید و بخشی رد شود، محل تأمل بوده و این موضوع از طریق مجلس پیگیری خواهد شد تا به سرانجام برسد.

** اظهارات ظریف مایه تاسف است/مجلس به موقع پاسخ خواهد داد
حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس نیز با اشاره به فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف گفت: اتفاقی که اخیراً در کشور رخ داد موجب تاسف رهبر معظم انقلاب شد و مجلس شورای اسلامی هم از این موضوع تاسف می خورد، لذا فتوا و نظر رهبر معظم انقلاب حکم است و ما طبق این حکم عمل خواهیم کرد، چرا که این اظهارات مایه تاسف و تعجب بود.

در ادامه محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت هم در تذکری به فایل صوتی اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: این اظهارات دل مردان میدان و روزهای سخت را به درد آورده و نگران کرده است. از این جهت اعلام می کنیم که مجلس پاسخ به موقعی به این اتفاق خواهد داد.

انتهای‌ پیام/