شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

هلال احمر: ورود ۹ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه آتی به کشور

هلال احمر: ورود ۹ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه آتی به کشور
واکسن هایی که تهیه می کنیم تماما مورد تأیید سازمان های معتبر جهانی و همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواهد بود.

کریم همتی در حاشیه نشست خبری سه‌جانبه با روسای نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تامین واکسن دستگاه‌های مختلفی وارد عمل شدند و با ورود هلال احمر در مرحله نخست یک میلیون دُز واکسن وارد کشور شد که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

 

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد اینکه آیا هلال احمر واکسن‌های دیگری نیز وارد خواهد کرد یا خیر؟ گفت: طی یک ماه پیش‌رو برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ میلیون دُز واکسن دیگر نیز وارد کشور خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اینکه آیا تمام این ۹ میلیون دُز از سوی هلال احمر وارد خواهد شد، گفت: اجازه دهید ما کارهایمان را انجام دهیم و آنچه که مهم است تأمین واکسن برای مردم است. ما هر واکسنی که تهیه کنیم در همان فرودگاه به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

وی درباره اینکه کدام واکسن ها خریداری خواهند شد، گفت: واکسن هایی که تهیه می کنیم تماما مورد تأیید سازمان های معتبر جهانی و همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خواهد بود.

همتی درباره اینکه آیا تمام ۹ میلیون دُز یکجا وارد کشور خواهد شد یا خیر، گفت: برنامه ریزی صورت گرفته برای یک ماه پیش رو است اما اینکه محموله ها به چه شکل وارد خواهد شد اجازه دهید اقدامات انجام شود.

وی در مورد وضعیت انبارهای امدادی نیز گفت: شارژ انبارهای امدادی انجام شده و ما در تمام استان ها در حال شارژ و جبران کمبودها هستیم. این روند آغاز شده و اگرچه تکمیل نشده اما وضعیت ما بهتر از دوره های قبلی است.

 

منبع : ایسنا