شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سوخت

رویارویی ریاض و ابوظبی در استان «ابین» یمن/ تعطیلی مراکز دیالیز در الحدیده


رویارویی ریاض و ابوظبی در استان «ابین» یمن/ تعطیلی مراکز دیالیز در الحدیده

اعتراضات گسترده در شهر «مکلا» در استان حضرموت، رویارویی ریاض وابوظبی در استان «ابین»، شهادت اسیر یمنی به علت شکنجه شدید از سوی نیروهای ائتلاف در مأرب و از کار افتادن مراکز دیالیز در الحدیده به علت کمبود سوخت از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از البوابه، ده‌ها نفر از ساکان شهر «المکلا» در استان حضرموت یمن دست به تظاهرات و جمع اعتراض آمیز علیه اشغالگران و دولت دست نشانده آنها زده‌اند.

منابع محلی گزارش دادند که شمار زیادی در برابر بیمارستان«البرج» در «المکلا» دست به تجمع زده و به وخامت اوضاع معیشتی و گرانی اعتراض کردند.

معترضان از قطع مکرر برق و وخامت اوضاع به ویژه با توجه به افزایش دمای هوا به ستوه آمده‌اند.

تجمع کنندگان از مردم این مناطق خواستند که به خیابان‌ها بیایند و صف واحدی را در برابر فساد اداری در استان حضرموت تشکیل دهند.

اردوکشی نیروهای ریاض و ابوظبی در استان «ابین» یمن

منابع محلی در استان ابین اعلام کردند که عربستان ده‌ها خودرو نظامی جدید به نیروهای «هادی» در استان ابین در جنوب یمن ارسال کرده است.

این منابع بیان کردند: این تجهیزات نظامی به شهر «شقره» در راستای حمایت از نیروهای ویژه تحت فرماندهی «محمد العوبان» وابسته به حزب «الاصلاح»، رسیده است.

منابع مذکور افزودند: این حمایت سعودی در راستای تنش روابط میان نیروهای «هادی» وابسته به ریاض و شوری انتقالی مورد حمایت ابوظبی است.

از کارافتادن نیروگاه برق الحدیده به علت نبود سوخت و بیماران دیالیزی در معرض خطر

منابع یمنی اعلام کردند که مراکز دیالیز و برخی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در استان الحدیده به علت نبود سوخت از کار افتاده است.

«بندر حسن المهدی» استاندار الحدیده رئیس نیروگاه برق استان الحدیده اعلام کرد: نیروگاه برق «راس کتنیب»  به علت نبود سوخت از برق افتاد و این سبب تعطیلی کامل مراکز دیالیز و برخی مراکز و بیمارستان‌ها در الحدیده شد.

وی بیان کرد: علت از کار افتادن نیروگاه تمام شدن سوخت است و مسئولیت کامل آن و سرنوشت بیماران دیالیز متوجه ائتلاف سعودی است. 

المهدی تاکید کرد: توقیف کشتی‌های حامل سوخت از سوی ائتلاف و ممانعت از رسیدن آنها به الحدیده جنایتی جنگی است.

 

شکنجه اسیر یمنی در مأرب و شهادت او

کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن، شکنجه «حیمد ابو حلقه» اسیر یمنی به دست نیروهای وابسته به ائتلاف و شهادت او به دست این جلادان را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی ائتلاف و مزدوران آنها در مأرب عامل این جنایت و دیگر جنایات علیه اسیران هستند.

کمیته ملی اسیران دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: اعضای کمیته هنگام تحویل پیکر «حمید حمود ابوحلقه» در جریان مبادله اسیران در هفته گذشته، از آثار شکنجه که بر بر روی بدن این اسیر وجود داشت شوکه شدند و پس از انجام اقدامات از سوی پزشکی قانون مشخص شد که این اسیر بر اثر شکنجه به شهادت رسیده است.

در این بیانیه آمده است: جنایات ائتلاف علیه اسیران در نتیجه سکوت سازمان ملل است. نماینده سازمان ملل در امور یمن این جنایت را محکوم کند و به نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها برای دست برداشتن از این جنایات علیه اسیران فشار وارد کند.

این کمیته از همه سازمان‌های بین المللی هم خواست که این جنایات را محکوم کنند و عاملان آنرا تحت پیگرد قرار دهند.

انتهای پیام/