شهر خبر

توجه به ظرفیت های داخلی و عملکرد انقلابی ویژگی اصلی اقای رئیسی است


توجه به ظرفیت های داخلی و عملکرد انقلابی ویژگی اصلی اقای رئیسی است

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: توجه به ظرفیت های داخلی و عملکرد انقلابی ویژگی اصلی اقای رئیسی است.

علی اکبرمتکان، استاد تمام دانشگاه شهید بهشتى و پژوهشگر برتر کشورى، در  گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت انتخاب و معرفی دولتی کارآمد اظهار داشت: شرایط کنونی کشور ایجاب می کند،  یک فرد انقلابی و شجاع در عرصه انتخابات  ریاست جمهوری برای حل مسائل کلان کشور از جمله اقتصاد و معیشت وارد میدان شود.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر بهترین گزینه براى این مسئولیت آیت‌الله رئیسی است به دلایل این مسئله اشاره کرد و گفت: آقای رئیسی نشان داد، چهره اى انقلابى، ولایت مدار و دلسوز نظام است. در دور قبل انتخابات ریاست جمهورى حاضر نشد، در برابر اتهامات ناجوانمردانه و کذب رقیب، به خاطر مصالح نظام از خود دفاع کند و منافع نظام را بر آبرو و حیثیت خود ترجیح داد.

متکان افزود: آیت الله رئیسی، چهره اى فراجناحى است و تمام گروهاى انقلابى وفادار به نظام و ولایت، با وجود سلایق مختلف اعم از شوراى ائتلاف، شوراى وحدت، کانون دانشگاهیان ایران اسلامى و ... همه و همه در خصوص حضور ایشان متفق القول اند و اجماع کامل دارند بنابراین با حضور ایشان امکان پراکندگى آراء وجود ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیت الله رئیسى در دور قبل علیرغم تهمت هاى ناروا و تخریب چهره ایشان توسط رسانه های معاند و جنگ روانی رقیب انتخاباتی توانست حدود 16 میلیون راى را کسب کند، تصریح کرد: در حال حاضر مردم عملکرد انقلابى ایشان را در قوه قضائیه دیدند و مسلما با شناخت کامل و بدون دغدغه به ایشان راى خواهند داد.

وی گفت: شرط اصلی حضور مردم در انتخابات احیای امید آنها و اطمینان از برنامه های امیدبخشی است که از سوی نامزدهای جبهه انقلاب شنیده می شود. کسی پیروز انتخابات خواهد بود که نیاز مردم را تشخیص داده و راه حل آن را با زبان ساده و با استفاده از ابزارهای رسانه ای نوین به گوش مردم برساند. این تنها راه حل موجود در شرایط حساس کنونی است.                                                                 

این استاد دانشگاه ادامه داد: نظر سنجی ها نشان می دهد میزان امیدواری مردم به آینده و مشارکت حضور حداکثری شان در پای صندوق های رای رابطه بسیار معنی داری با حضور آیت الله رئیسی دارد.



متکان تصریح کرد: استقبال، پشتیبانى و دعوت فرهیختگان و اساتید دانشگاه هاى کشور از آیت الله رئیسى براى ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهورى1400  برای تحول در نظام مدیریتى و اجرایى کشور همانند آنچه در قوه قضائیه رخ داده صورت گرفت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نگاه عملگرایانه به حفظ استقلال و عزت ملى در کنار تعامل با دنیا، باور به توانایى مردم با استعداد ایران به ظرفیتهای داخلى از ویژگیهاى منحصر به فرد آیت الله رئیسى است که می تواند تضمین کننده نگاه راهبردى براى آینده درخشان ایران اسلامى باشد.

وی ادامه داد: حسن خلق، ادب و متانت، ثابت قدمی در مسیر ولایت، مردمى بودن، ساده زیستى، پاک دستی و دوری از آلودگی ها از ویژگی های بارز آیت الله رئیسی است که ایشان را از سایرین متمایز می کند.

متکان با اشاره به دیگر خصوصیات و ویژگی های رئیسی برای حضور در جایگاه ریاست جمهوری تاکید کرد: فقاهت، بصیرت، وارستگى، دانش، تجربه و توانمندى، سلامت و صیانت نفس، امانت و کارآمدی آیت الله رئیسى می تواند وی را یک رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامى معرفى کند، مسئله ای که انقلاب اسلامى بعد از ریاست جمهورى رهبر معظم انقلاب از آن بى بهره بود.

انتهای پیام/