«محمد رضا صباغیان بافقی»، نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "کاندیداتوری خود در انتخابات ۱۴۰۰" گفت: به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات می شوم حمایت هیچ‌ حزب، جریان و جناحی را به همراه ندارم. در انتخابات ریاست جمهوری باید فضا به گونه ای باشد که همه افراد و سلایق وارد عرصه انتخابات شوند، حضور افراد نقطه قوت نظام است. 

او ادامه داد: در کشور مشکل اجرایی داریم، برنامه های متعدد وجود دارد که اجرایی نشده است. برای انتخابات برنامه های کارشناسی شده متعددی دارم، برای اولین بار است که قصد کاندیداتوری دارم ولی از هیچ جناح و گروهی حمایت نمی شوم، از لحاظ مالی و ستاد انتخاباتی دست بسته تری به نسبت سایر داوطلبین دارم، خودم و برنامه هایم را به مردم عرضه می کنم و باید دید چه اقبالی در میان مردم دارم.

نماینده‌ مهریز‌ بیان‌کرد: ملاک من این است که مشکل و درد مردم را حل کنم و برایش راه چاره پیدا کنیم. مهم ترین مشکل جامعه امروز قانون گریزی و‌ دوز زدن قانون است، قانون گریزی به این معنا که برنامه های مصوب شده کنار گذشته شده اند و وام‌ها به قشر خاصی داده می شود و حق کارگر نادیده گرفته می شود پس باید بر روی ریل قانون حرکت کرد. کسی که می‌خواهد رییس جمهور و مجری قانون شود نباید قانون گریز و اهل زد و بند باشد، نباید پارتی بازی کند. 

او در خصوص شعار دولت خود گفت: شعار من با توجه به اظهاراتم در مجلس قانون مداری و احترام به قانون است. احترام به قانون باید اولویت کشور باشد. جامعه ای می تواند توسعه یابد که بر مدار قانون باشد. 

صباغیان با بیان این جمله که تا پایان در عرصه انتخابات حضور دارم، گفت: پس از ثبت نام و تایید صلاحیت به نفع کسی کنار نمی کشم. 7