شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش#وزارت#کودکان

نهضت "نصیب آموزشی یکسان" برای تحقق عدالت آموزشی شکل گرفت


نهضت "نصیب آموزشی یکسان" برای تحقق عدالت آموزشی شکل گرفت

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام کودکان حق دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند گفت: «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم زاده در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که با حضور مدیران کل استان‌های مازندران و سیستان و بلوچستان و تیم معاونت آموزش ابتدایی این دو استان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا بین یادگیری در مناطق دوردست و پایتخت نشین تفاوتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر یادگیری دانش‌آموزان افزود: باید انرژی خود را صرف عواملی کنیم  که شرایط تغییر و بهبود را داشته باشند از جمله نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری که در این امر بسیار موثر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نهضت نصیب آموزشی یکسان را گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی برشمرد و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه 499 شهرستان و منطقه را بر اساس 7 شاخص توسعه‌یافتگی مورد بررسی و شناسایی قرار دادیم تا برنامه‌ریزی‌ها براساس شناخت در واحدهای خُرد انجام شود.

حکیم زاده یکی از ویژگی‌های مثبت این نهضت را مشارکتی بودن آن دانسته و اظهار کرد: در این برنامه از تجارب و کمک اختصاصی همکاران استفاده می‌کنیم در اجرای این طرح نباید از مشارکت خانواده ها غافل شد و نگرش خانواده‌ها را نسبت به مقوله یادگیری تغییر دهیم.

وی مسیر بهبود شرایط در بستر بنیان‌های آموزش و پرورش را بناکردن برنامه‌های اساسی در حوزه ابتدایی نام برد و تأکید کرد: مناطق و شهرستان‌ها در اجرای این طرح باید بر اساس شاخص‌های عملکردی شناسایی شوند در این طرح در نظر داریم تا دانش‌آموزان بهتر از قبل عمل کنند و بیشتر از گذشته یاد بگیرند.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: در ارتقای شاخص‌های یادگیری، داشتن فرهنگ و انتظار بالای آموزشی بیشتر از برخورداری و ثروت تأثیرگذار است اگر ارتقای کیفیت آموزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و مشارکت‌های برون سازمانی را جذب کنیم و از طرفی در مدرسه بتوانیم دیدگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم می‌توانیم به ایجاد شرایط یکسان یادگیری برای همه مناطق امیدوار باشیم.

انتهای پیام/