شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

حزب چپ آلمان: ناتو یک ائتلاف جنگی است


حزب چپ آلمان: ناتو یک ائتلاف جنگی است

حزب چپ آلمان درخواست سبزها برای تعهد نسبت به ائتلاف نظامی ناتو به عنوان شرطی برای تشکیل ائتلاف دولتی در آینده را رد کرده و ناتو را یک ائتلاف جنگی نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "جانین ویسلر"، رئیس حزب چپ آلمان در واکنش به شرایط ارائه شده از طرف حزب سبز برای امکان تشکیل ائتلاف با چپ ها بعد از انتخابات پارلمانی پاییز واکنش سردی نشان داد و بخصوص با اظهارات رئیس این حزب دررابطه با ناتو مخالفت کرد.

رئیس حزب سبز در مصاحبه‌ای خواستار تعهد چپ ها نسبت به ائتلاف نظامی ناتو شده بود.

ویسلر در واکنش به این درخواست حزب سبز گفت: من خوشحالم که "رابرت هابک"، رئیس حزب سبز برای تشکیل ائتلاف با حزب چپ سیگنال فرستاده است. اما شرایطی که وی برای تشکیل چنین ائتلافی تنظیم کرده است عجیب است.

وی افزود: تعهد به ناتو به مفهوم پذیرش هدف ارتقاء بودجه نظامی به 2 درصد تولید ناخالص ملی است. به این ترتیب میلیاردها که باید صرف عدالت اجتماعی، آموزش و حفاظت از محیط زیست شود برای تهیه بمب و تانک هزینه می شود.

ویسلر تاکید کرد که سبزها به عنوان یک حزب صلح تاسیس شده بودند؛ اما ناتو یک ائتلاف جنگ است.

نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سبز در حال حاضر محبوبترین نامزد برای تصاحب این سمت در آلمان است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/