شهرخبر

کشف جسد مرد ساختمان‌ساز در چاله آسانسور

کشف جسد مرد ساختمان‌ساز در چاله آسانسور
کشف جسد مردی ساختمان‌ساز در چاله آسانسور ساختمان نیمه کاره‌ای در تهران، تیم جنایی را با یک معمای پیچیده روبه‌رو کرده است.

چهارشنبه هفته گذشته پسری جوان به اداره پلیس تهران رفت و از ناپدید شدن پدرش خبر داد. وی گفت: پدرم در کار ساخت‌وساز است و شب قبل برای سرکشی به ساختمانی که در حال ساختنش بود از خانه خارج شد.

او چند وقتی می‌شود که با فردی به نام سهراب شریک است و آن شب می‌گفت با سهراب قرار  و قصد صحبت درخصوص مسائل کاری دارند اما پدرم رفت و دیگر برنگشت. حتی شریکش هم می‌گفت که آن شب اصلا پدرم را ندیده است.

با این اظهارات، تحقیقات برای یافتن ردی از مرد 50ساله شروع شد. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه بعدازظهر جمعه هفدهم اردیبهشت جسد مرد گمشده در چاله آسانسور ساختمانی که در حال ساخت آن بود پیدا شد.

با گزارش ماجرا به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران، وی به همراه تیم تجسس راهی محل حادثه شد. متوفی یک لنگه کفش نداشت و دو روز از مرگش می‌گذشت. با توجه به شواهد موجود به‌نظر می‌رسید که از طبقات بالا به پایین سقوط کرده و با توجه به شواهد اولیه به‌نظر می‌رسید که او را هل داده‌اند.

جسد را شریک متوفی به نام سهراب پیدا کرده بود؛ فردی که از مدت‌ها قبل با متوفی دچار اختلافات مالی شده بود. با توجه به اینکه فرضیه جنایت قوت یافته بود، بازپرس جنایی دستور بازداشت سهراب را به‌عنوان مظنون اصلی صادر کرد. وی دیروز وقتی پیش روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفت گفت:چهارشنبه ظهر بود که پسر شریکم به ساختمان در حال ساخت مراجعه کرد و سراغ پدرش را گرفت.

می‌گفت که پدرش با من قرار داشته اما وقتی این موضوع را شنیدم تعجب کردم چون اصلا شریکم را ندیده بودم. برای همین نگران شریکم بودم تا اینکه روز جمعه پیمانکار به ساختمان آمد و سراغ وی را گرفت.

می‌گفت هنوز خبری از او نشده و خانواده‌اش می‌گویند آخرین بار ماشین کرایه کرده و مقابل ساختمان پیاده شده است. نگران شدم و به پیمانکار گفتم بیا ساختمان را بگردیم. تنها جایی که فکر می‌کردم شریکم افتاده بود چاله آسانسور بود. با پیمانکار به آنجا رفتیم و چراغ قوه انداختیم و ناگهان چشممان به جسد افتاد.
وی درخصوص اینکه چرا در مدت این دو روز صدای زنگ موبایل متوفی را نشنیده گفت: چاله آسانسور قسمت شمال ساختمان است و ما نیز در حال گودبرداری در قسمت شرقی ساختمان بودیم به همین دلیل صدای موبایل را نشنیدم. وی در ادامه تحقیقات درخصوص اختلاف مالی با متوفی گفت:ما شریک بودیم و هیچ اختلافی با متوفی نداشتیم.

مظنون این پرونده با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع : همشهری