شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ماست#قدس#مسئولیت#سعد حریری#تشکیل دولت

لبنان| درخواست جریان آزاد ملی از حریری برای بازگشت به روند تشکیل دولت/ دیاب: قدس برای ماست و برای ما باقی خواهد ماند


لبنان| درخواست جریان آزاد ملی از حریری برای بازگشت به روند تشکیل دولت/ دیاب: قدس برای ماست و برای ما باقی خواهد ماند

جریان آزاد ملی لبنان از سعد حریری خواست تا مسئولیت خود را در تشکیل دولت بر عهده بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان به ریاست «جبران باسیل» در نشست دوره‌ای خود که به صورت مجازی برگزار شد با صدور بیانیه‌ای از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان خواست تا به روند تشکیل دولت برگردد.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان با تاکید بر اینکه تکمیل پرونده تشکیل کابینه به عهده خود لبنانی‌هاست خواستار بازگشت به اصول قانون اساسی و میثاق ریاست جمهوری برای تشکیل دولتی شامل وزیران باتجربه که صلاحیت و توانایی اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد و دستیابی به پیشرفت اقتصادی را دارند و نیز عدم اتلاف وقت و تشکیل دولتی بر اساس روش منطقی که بتواند رای اعتماد پارلمان را به دست بیاورد، شد.

جریان آزاد ملی لبنان ابراز امیدواری کرد که فرانسه و اتحادیه اروپا مطابق قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی خود، عاملان فساد در لبنان و کسانی که اموال این کشور را به غارت برده‌اند مجازات کند.

هیئت سیاسی جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد که تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای را زیر نظر دارد و متوجه می‌شود که این تغییرات تاثیرات زیادی در لبنان دارند و لبنانی‌ها باید در چنین مرحله‌ای با یکدیگر متحد باشند. همچنین دولت پیشبرد امور در شرایط کنونی باید وظایف خود را طبق برنامه ارائه شده توسط شورای اجتماعی و اقتصادی با مشارکت همه طرف‌های مربوطه و با اعمال اصلاحات لازم در آنها انجام دهد.

این جریان همچنین درباره پرونده انفجار بندر بیروت در آگوست 2020 از بازپرس قضایی برای پیگیری این پرونده قدردانی کرد و از همه لبنانی‌ها خواست تا وظیفه خود را در این پرونده به انجام رسانده و مانع تحریف تحقیقات شوند.

از سوی دیگر «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان با انتشار توئیتی درباره روز قدس نوشت، درود بر قدس، شهر عبادت که خداوند آن را مبارک قرار داد. درود بر مسجدالاقصی، راه معراج به آسمان.

دیاب در ادامه گفت، درود بر انسان‌های شریفی که با ایستادگی مقابل رژیم اشغالگر و حمایت از مسجدالاقصی از کرامت امت اسلامی محافظت می‌کنند.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در پایان تاکید کرد: «قدس برای ماست و برای ما باقی خواهد ماند».

روز گذشته نیز «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با انتشار توئیتی درباره روزجهانی قدس اعلام کرد که در روز قدس، قدس دوباره با خون رنگین شد و تا زمانی که زور و آواره کردن و سلب حقوق فلسطینیان با تکیه بر حمایت بین‌المللی و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل بدون هیچ محاکمه‌ای ادامه داشته باشد، قدس آغشته به خون خواهد ماند. اگر هدف صلح باشد پس همه و به ویژه جامعه بین‌المللی بدانند که هیچ صلحی بدون عدالت و هیچ عدالتی بدون احترام به حقوق وجود ندارد.

انتهای پیام/