شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه

سیگنال‌های مهم بورس امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

سیگنال‌های مهم بورس امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه
در روز گذشته بازار با روندی منفی و با افت شاخص همراه بود باید دید امروز چه سیگنال‌هایی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شاخص کل بورس ۱۸ اردیبهشت در نیمه اول معاملات ۰٫۲۳ درصد رشد را ثبت کرد اما در نیمه دوم شاخص منفی شد و در پایان بازار در نهایت کاهش ۰٫۴۱ درصدی را ثبت کرد و با افت ۴ هزار و ۷۵۵ واحدی در مدار یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۸۳۶ واحد منفی در مدار ۴۲۲ هزار و ۱۹ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بازار بورس به ۲٫۷ هزار میلیارد تومان رسید. کارشناسان بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار امروز ۱۹ اردیبهشت ماه گفته‌اند: بازار تغییر خاصی نخواهد کرد و با همین روند منفی به کار خود ادامه می‌دهد. البته گروه‌‌‌های بانکی، خودرویی و فلزات اساسی می‌توانند از گروه‌های متعادل در بازار باشند. چه خبرهایی می‌توانند در بازار امروز تاثیرگذار باشند؟

_ بازار سکه و طلا نشان می‌دهد انس جهانی طلا نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته  افزایش یافت و به ۱۸۳۱ دلار رسید. طلای ۱۸ عیار به قیمت ۹۳۸ هزار تومان رسید.  همچنین در سایت اتحادیه فروشندگان طلا، قیمت سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان اعلام شد. سکه طرح قدیم قیمت ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را ثبت کرد. قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

_ در بازار ارز و دلار، نرخ دلار تغییری نکرد  و بهای دلار در رقم ۲۰۶۴۳ تومان ثابت ماند. قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۵۰۹۷ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۴۶۰۰ قیمت خورده است.

_ هفته‌نامه اکونومیست در شماره اخیر خود با تیتر جلد «GovCoinها: ارزهای دیجیتالی که نظام پولی را متحول می‌کنند» ضمن پیش‌بینی ورود قدرتمند دولت‌ها به عرصه بازارسازی ارزهای دیجیتال، از این رویداد به مثابه عامل دگرگونی در سیستم مالی و بازار سرمایه یاد کرده و نوشته است: برای فدرال‌کوین (FedCoin) و یوروالکترونیکی (e-euro) آماده باشید.

_ خبر مهم دیگر در بازار رمزارزها نشان می‎‌دهد دوج‌کوین با سرعت بسیار بالایی در حال رکوردشکنی و ورود به مرزهای جدید قیمتی است.  در روزهای گذشته این رمزارز که در ابتدا بیشتر شبیه به یک شوخی بود حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت داشت و برای ساعاتی از روز تا مرز ۶۹ سنتی پیش رفت. افزیش قیمت ۴۰ درصدی در یک روز به هیچ وجه در بازارهای جهانی و در سال‌های گذشته امری معمول نبود؛ ولی موج صعودی رمزارزها در ماه‌های اخیر سبب شده است تا شبیه به این خبر هر هفته مخابره شود.

_ مدیرعامل شرکت سپرده‌گذار مرکزی، آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت را اعلام کرد و گفت: به محض اینکه شرکت‌ها سود را واریز کنند، به حساب مشمولان واریز می‌شود.

_ عراقچی نسبت به حصول توافق در هفته جاری ابراز امیدواری کرد و گفت: « امیدواریم مذاکرات جاری وین چنان پیشرفت کند که نیازی به تمدید ضرب الاجل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای (۲۵ اردیبهشت) نباشد.»

_ نرخ بهره بین بانکی در مسیر کاهش قرار گرفته و بار دیگر ۰٫۰۱ درصد کاهش پیدا کرد.

_ با وجود تصویب افزایش ۱۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، ظاهراً خودروسازان به افزایش ۹ درصدی قیمت محصولاتشان رضایت نداده و در حال رایزنی برای آزادسازی قیمت خودرو هستند.

_ عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران اعلام کرد، واکسیناسیون عمومی واکسن کوبایی-ایرانی از تیرماه آغاز می‌شود.

_سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۰ هزار تومان کاهش داشت و معادل ۰٫۳۰ درصد افت را تجربه کرد.

منبع : تجارت نیوز