شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#داوری#شطرنج

سفرهای داوری با همراهی رئیس سابق؛ به نام دوچرخه‌سواری، برای شطرنج


سفرهای داوری با همراهی رئیس سابق؛ به نام دوچرخه‌سواری، برای شطرنج

سفرهای استانی سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در کنار رئیس سابق فدراسیون شطرنج، شائبه‌های زیادی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وزارت ورزش و جوانان تاریخ برگزاری انتخابات دو فدراسیون دوچرخه‌سواری و شطرنج را اعلام کرد که بر این اساس، انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری 5 خرداد و فدراسیون شطرنج 12 خرداد برگزار می‌شود.

این دو فدراسیون یک نقطه مشترک در ماه‌های اخیر داشته‌اند. افشین داوری سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون شطرنج است و همین مسئله تبدیل به نقطه مشترکی در انتخابات این دو نهاد شده است.

داوری سال گذشته در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز حضور داشت، اما شکست خورد و به فاصله چند ماه، سرپرستی فدراسیون دوچرخه‌سواری را بر عهده گرفت. پس از قبول مسئولیت سرپرستی،  داوری تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون شطرنج گرفت و این در حالی بود که از وی به عنوان گزینه وزارت ورزش نام برده می‌شود، هر چند وزارت ورزش می‌گوید که گزینه‌ای ندارد.

داوری که امیدواری زیادی به ریاست در شطرنج دارد، در هفته‌های گذشته رایزنی با هیئت‌های استانی را مدنظر قرار داده است، اما در این مسیر شرایطی وجود دارد که عجیب به نظر می‌رسد. او نزدیک به 10 روز قبل با سمت سرپرستی فدراسیون دوچرخه‌سواری، راهی قم شد و با رئیس هیئت این استان دیدار کرد. پس از این دیدار که تصویرش نیز منتشر شده، داوری جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان قم داشت و همچنین با رئیس هیئت شطرنج این دیدار کرد.

داوری به دنبال ریاست در شطرنج است و زمان زیادی را نیز برای رسیدن به این هدف صرف می‌کند، این در حالی است که او مسئولیت سرپرستی فدراسیون دوچرخه‌سواری را به طور همزمان برعهده دارد. در واقع به نظر می‌رسد او به جای رسیدگی به امور دوچرخه‌سواری از جمله ساختمان نیمه‌کاره، فکر و ذکر خود را روی شطرنج معطوف کرده است.

نکته دیگری که قابل تامل است، حضور مهرداد پهلوان‌زاده رئیس سابق فدراسیون شطرنج در سفرهای استانی داوری است. پهلوان‌زاده که در اواخر دوره چهار ساله ریاستش مورد انتقاد بسیاری از سوی وزارت ورزش قرار گرفت، در دوره سرپرستی فرهاد نیکوخصال به عنوان مشاور فعالیت دارد و یکی از اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون به عنوان نماینده داوران است. وی در سفرهای استانی داوری در کنار او حضور دارد تا شاید بتواند به نفع این کاندیدا در مسیر کسب رأی اقداماتی را انجام دهد.

اینکه مشاور فدراسیون برای یکی از نامزدها تلاش می‌کند، یکی از ابهامات دیگری است که باید به آن اشاره کرد. در این شرایط، شرایط برابری که مسئولان ورزش همواره به آن در زمان برگزاری انتخابات تاکید دارند، رعایت نمی‌شود و نمی‌توان شاهد یک انتخابات برابر بود.

 

انتهای پیام/