شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#شب قدر#منابع

آخرین تحولات فلسطین| حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی/ پیام خطیب مسجدالاقصی و سخنگوی قسام خطاب به اهالی قدس/ ارتش رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را افزایش داد


آخرین تحولات فلسطین| حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی/ پیام خطیب مسجدالاقصی و سخنگوی قسام خطاب به اهالی قدس/ ارتش رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را افزایش داد

منابع فلسطینی شامگاه امروز از حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی برای برگزاری مراسم شب قدر با وجود ممانعت نظامیان صهیونیست خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع فلسطینی، حضور فلسطینی‌ها در آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی هر لحظه در حال افزایش است.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست امروز تلاش کردند که از حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی جلوگیری کنند مساله‌ای که تاکنون در آن ناکام مانده‌اند.

در همین راستا، مردم فلسطین در مناطق 1948 از جمله الناصره، طمره، ام الفحم و یافا با برگزاری تظاهرات همبستگی خود را با اهالی قدس و مدافعان مسجدالاقصی اعلام داشتند.

از سوی دیگر، اهالی غزه شامگاه امروز در حمایت از مسجدالاقصی با پرتاب چندین بالن آتش‌زا و انفجاری به سوی شهرک‌های صهیونیستی آتش‌سوزی‌هایی را در این مناطق ایجاد کردند.

مردم غزه تاکید کرده‌اند تا زمانی که تعرضات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به اهالی قدس پایان نیابد، اقدامات خود را متوقف نخواهند کرد.

در تحولی دیگر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز به ریاست نتانیاهو تشکیل جلسه داد و پس از آن تدابیر امنیتی در اطراف غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

منابع صهیونیستی اعلام کردند در پی این نشست، سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به حالت آماده‌باش درآمده و همچنین به نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده شده که فهرست اهدافش در نوارغزه را مجددا آماده‌سازی کند.

از سوی دیگر، خطیب مسجدالاقصی در واکنش به تحولات اخیر تاکید کرد: صهیونیست‌ها می‎خواهند مسجدالاقصی را با هدف یورش شهرک‌نشینان به آن تخلیه کنند.

خطیب مسجدالاقصی که با الجزیره گفتگو می‌کرد، افزود: ما در قدس و مسجدالاقصی باقی خواهیم ماند و اجازه تعرض به این مکان مقدس اسلامی را نمی‌دهیم.

همچنین ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شامگاه یکشنبه پیامی کوتاه در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد.

سخنگوی قسام در این پیام تاکید کرد: ثبات و پایداری فلسطینیان در قدس و مسجد الاقصی را می‌ستاییم و به آن‌ها می‌گوییم که محمد ضیف فرمانده کل قسام به شما وعده‌ داده و قطعا خلف وعده نخواهد کرد.

انتهای پیام/