به گزارش برنا، حمیدرضا علیپور کارگردان مستند «آناهید» گفت: جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار از بیست و ششم تا سی و یکم اردیبهشت در سه گروه سینمای ایران (بخش های بلند، نیمه بلند و کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین در مجموع 86 فیلم به عنوان فیلم های راه یافته به بخش پایانی جشنواره انتخاب و برگزار می شود.

کارگردان مستند «آناهید» افزود: در بخش مستندهای بلند، آیینه دار، بهارستان، چاووش، در جستجوی خانه خورشید، حافظ و گوته و وه انتیوک شاپور حضور دارند و در بخش مستند های نیمه بلند هم «آناهید با شانزده اثر دیگر به رقابت خواهند پرداخت. و در بخش مستندهای کوتاه هم بیست اثر فاخر حضور دارند.

علیپور در پایان گفت: جشنواره فیلم های میراث فرهنگی یادگار به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز سینمایی مستند و تجربی، شبکه مستند، انجمن کارگردانان سینمای مستند، انجمن سینمای جوان، صدا و سیمای مرکز قزوین، استانداری قزوین و شهرداری قزوین برگزار و نمایش آثار منتخب به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم هاشور خواهد بود.

مستند «آناهید» حاصل تلاش 10 ماهه گروهی تحت سرپرستی حمیدرضا علیپور، داستان زندگی زنی سالخورده و مسیحی به نام «آناهید» در یکی از روستاهای دور افتاده استان اصفهان را روایت می کند که علی رغم وجود تفاوت های مذهبی در بافت روستای مورد نظر مسیحی و مسلمان همگی در صلح و آرامش د رکنار یکدیگر زندگی می کنند.