شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم#سال جاری

تحریم ها بروند ایسوزو می آید؛ ۶۰ درصد "شیلر" را ایرانی ها می سازند


تحریم ها بروند ایسوزو می آید؛ 60 درصد "شیلر" را ایرانی ها می سازند

مدیرعامل بهمن دیزل از توسعه محصولات و تولید کامیون و کشنده در سال جاری خبر داد و گفت: دستیابی به داخلی سازی ۶۰ درصدی در شیلر، ارتقاء سطح کیفی محصولات، افزایش صد درصدی تولید و صادرات از اهداف امسال بهمن دیزل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در نشست خبری مجازی با محوریت تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل در سال 1400 گفت: ایسوزو شریک تجاری قدیمی گروه بهمن است که در صورت مساعد شدن شرایط و رفع تحریم ها، با آن ها همکاری خواهیم داشت این در حالی است که تا کنون به نتیجه‌گیری مشخصی نرسیده‌ایم. دو محصول جدید نیز با همکاری شرکای چینی در حال تولید است که برندسازی این محصولات همانند شیلر ادامه خواهد یافت و مذاکره با شریک جدید دیگری در دست اقدام نیست.

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی تأمین قطعات ایسوزو اظهار کرد: تحریم‌ها تأثیری در این موضوع نداشته و همواره قطعات این خودرو برای بازار به‌راحتی تأمین ‌شده است.
مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص همکاری های جدید با شرکای خارجی گفت: با توجه به تجربه تحریمی که داشتیم، یک برندسازی انجام دادیم که 50 درصد از تولیدات سال قبل را شامل می شود. سعی داریم از پارتنرهای جدید با برند خودمان استفاده کنیم و برند ایرانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر حمایت های لازم انجام شود، در کامیونت و مینی بوس پاسخگو نیاز بازار هستیم. توجه و حمایت لازم به بخش تجاری همانند سواری وجود ندارد اما بعد از تحریم ها برندسازی شده است و در صورت حمایت های دولت می توان به سمت پلتفرم سازی رفت.

مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به اینکه در بحث قطعات یدکی مشکلی در تحریم ها نداشتیم و با تلاش های بسیار توانستیم تامین کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر شیلر 6 تن محور اصلی تولیدات بوده و ظرفیت عمده این شرکت را پوشش می‌دهد که 56 درصد داخلی سازی داشته و این میزان در سال جاری به 60 درصد می‌رسد.

وی در ادامه از افزایش میزان داخلی سازی شیلر 8 تن به 40 درصد خبر داد و افزود: میزان داخلی سازی مینی‌بوس پگاسوس نیز در حال حاضر 41 درصد است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این میزان در سال جاری به 50 درصد خواهد رسید.

محمدی افزایش 50 درصدی کاربری سازی در این شرکت را عنوان و اشاره کرد: در سال گذشته 23 دستگاه خودروی آتش نشانی تولید کردیم و به سازمان آتش نشانی کشور تحویل دادیم و تنها شرکت دارای استاندارد یا گرید A در حوزه تولید این خودروها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر افزایش تولید در بهمن دیزل شاهد افزایش سرمایه هم خواهیم بود، گفت: برنامه داریم تا خودروهای بهمن دیزل ارتقا ستاره کیفی داشته باشند و خودروهای 4 ستاره، 5 ستاره شوند. امسال 2 خودروی جدید داریم که یکی کامیون است و در نیمه دوم سال جاری تولید می شود. در بخش کشنده نیز وارد می شویم و تولید این خودرو نیز در 6 ماهه دوم انجام می شود.

مدیرعامل بهمن دیزل خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در بخش صادرات این است که بتوانیم خودروها را به صورت کاربری سازی شده به بازارهای هدف صادرات کنیم و امروز نیز پیشنهادهایی داریم. باید بتوانیم استانداردهای کاربری سازی بین المللی را رعایت کنیم.

محمدی در خصوص نتیجه هکاری بهمن دیزل با ایسوزو بیان کرد: ایسوزو یک برند جهانی است و بیش از 85 هزار دستگاه در بهمن دیزل از ایسوزو تولید شده است. آزمون هایی که باید انجام می شد، اتفاق افتاد و تبلور آن خودرو شیلر است. آموزه های خوبی از این همکاری داشتیم که پلتفرم شیلر با 3 محصول، نتیجه این همکاری است. دپارتمان های مختلف بهمن دیزل از این همکاری بسیار بهره بردند و در بخش کابین، شاسی و تریم داخلی و مواردی مثل ترمز و موتور و گیربکس در داخل تولید شده است که نتایجی از آموزه های ایسوزو است. تاثیرگذاری ایسوزو در بهمن دیزل بسیار بالا بود و برون آن تولید شیلر بسیار سخت می شد.

انتهای پیام/