شهر خبر

رسانه های صهیونیستی خبر دادند؛

آغاز پروژه «عبور از نتانیاهو» در حزب لیکود

آغاز پروژه «عبور از نتانیاهو» در حزب لیکود

رسانه های صهیونیستی از تصمیم اعضای اصلی حزب لیکود برای کنار گذاشتن بنیامین نتانیاهو از ریاست این حزب با هدف حفظ شانس تشکیل کابینه خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با شکست بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و روی آوردن شانس به احزاب چپگرا برای تشکیل کابینه، اعضای اصلی حزب لیکود بر آن شده اند تا با کنار گذاشتن نتانیاهو همچنان شانس تشکیل کابینه را برای این حزب حفظ کنند.

در همین رابطه، گروهی از اعضای قدیمی شورای مرکزی حزب لیکود با عنوان «موسسان لیکود»، در نامه‌ای به «اسرائیل کاتز» رئیس دبیرخانه این حزب و وزیر دارایی، خواهان نشست فوری برای بررسی تحولات سیاسی کنونی شدند.

موسسان لیکود مدعی هستند که ۲۰ درصد مجموع اعضای شورای مرکزی را که تعدادشان به بیش از هفت هزار تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

آن‌ها در نامه خود آورده‌اند: دوره مکلف شدن بنیامین نتانیاهو، برای تشکیل کابینه به پایان رسیده و اکنون ائتلاف مقابل باید دولت را تشکیل دهد. برای همین شورای مرکزی باید فوراً نامزد موقتی را به جای نتانیاهو برای تشکیل کابینه انتخاب کند تا حکومت لیکود و راست‌گرایان و آینده اسرائیل را نجات دهد.

منابعی در این حزب اعلام کردند که این گروه «نیر برکات» رئیس سابق شهرداری قدس را به جای نتانیاهو نامزد کرده اند.

توافق ابتدایی برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

در این میان اما «یائیر لاپید» رئیس حزب آینده‌ای هست، با هدف تشکیل کابینه دیروز جمعه با نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا و جدعون ساعر، رئیس حزب امید نو دیدار کرد.

براساس توافق اولیه انجام شده میان این افراد، نفتالی بنت برای مدت دو سال و سه ماه نخست‌وزیر می‌شود و بعد از او لاپید این پست را برعهده می گیرد. کابینه نیز شامل ۲۳ الی ۲۴ وزیر خواهد بود که هشت تن از آن‌ها از حزب یمینا و امید نو انتخاب می‌شوند. بنی گانتز، وزیر جنگ کنونی در این سمت می‌ماند و لاپید و بنت سمت وزارت خارجه را به صورت نوبتی در اختیار خواهند گرفت.