شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فروش اقساطی

فروش اقساطی کالا، ترفندی برای کلاهبرداری

فروش اقساطی کالا، ترفندی برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با طرح فروش کالای اقساطی ، ۵ میلیارد ریال ‌از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ  داود معظمی گودرزی اظهار داشت:‌ در پی شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق فروش اقساطی کالا، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود:‌ در تحقیقات انجام شده مشخص شد که کاربران فضای مجازی به قصد خرید کالاهای قسطی،  برای پرداخت بیعانه و یا قسط اول کالا به درگاه بانکی هدایت شده اند و پس از انجام تراکنش نا موفق، مبالغ فراوانی از حساب بانکی شان سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی ها پلیسی مشخص شد که درگاه بانک مورد استفاده مال باختگان جعلی بوده است، اعلام کرد: با  تحقیقات علمی سرانجام ماموران پلیس فتا موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ گودرزی  با بیان اینکه با تجمیع پرونده های مشابه و اعتراف متهم به جرایم ارتکابی،  11 مال باخته شناسایی شده است،  ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده اند. 

این مقام سایبری افزود: با اخذ دستور قضائی  کشف جرائم احتمالی در دستور کار قرار دارد.