شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#مقامات

مهر بررسی کرد؛

انتفاضه فلسطینیان در قلب «قدس»/ نفوذ به عمق امنیتی رژیم صهیونیستی

انتفاضه فلسطینیان در قلب «قدس»/ نفوذ به عمق امنیتی رژیم صهیونیستی

انتفاضه رمضانی مردم فلسطین در حالی به قلب «قدس اشغالی» کشیده شده است که اکنون مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی عمق امنیتی خود را به شدت در خطر می بینند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- رامین حسین آبادیان: تحولات قدس اشغالی وارد مرحله تازه ای شده است. از آنچه که هم اکنون در نقاط مختلف قدس اشغالی می گذرد به عنوان «انتفاضه رمضانی» یاد می شود؛ انتفاضه ای که موجی از نگرانی های امنیتی را بر صفوف صهیونیستها حاکم ساخته است.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان نیز به سرکوب فلسطینیانی که در قدس اشغالی دست به خیزش زده اند، می پردازند. طبق آخرین گزارش ها، به دنبال حملات وحشیانه صهیونیستها به قدس اشغالی و مسجدالاقصی تاکنون بیش از ۱۸۰ نفر به شدت زخمی شدند. هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که اغلب مجروحان از ناحیه سَر و چشم زخمی شده اند. در این میان، تاکنون ۲ فلسطینی نیز به شهادت رسیده اند.

سیاستمداران صهیونیستی و فرماندهان امنیتی این رژیم هیچگاه تصور نمی کردند که انتفاضه رمضانی مردم فلسطین به قلب قدس کشیده شود در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

هنیه همچنین خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «با دُم شیر بازی نکنید. ما با هر آنچه که در اختیار داریم از مسجد الاقصی و شیخ جراح دفاع می‌کنیم و به طور قطع شما بازنده این نبرد خواهید بود».

واقعیت این است که سیاستمداران رژیم صهیونیستی به شدت از شعله ور شدن آتش انتفاضه در داخل قدس اشغالی نگران و هراسان هستند. آن‌ها هیچگاه تصور نمی کردند که دامنه‌های انتفاضه مردمی در فلسطین تا قلب قدس نیز کشیده شود.

انتفاضه فلسطینیان در قلب «قدس»/ نفوذ به عمق امنیتی رژیم صهیونیستی

با این حال، آنچه که طی روزهای گذشته در اراضی اشغالی و به ویژه شهر قدس اتفاق افتاد به خوبی نشان داد که جغرافیای مقاومت دیگر نه تنها از نوار غزه که از کرانه باختری نیز فراتر رفته و به قلب قدس اشغالی رسیده است؛ جایی که عمق امنیتی رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد. همین مسأله موجبات نگرانی های روزافزون سیاستمداران و فرماندهان نظامی و امنیتی تل آویو را به دنبال داشته است.

اکنون شعله های انتفاضه مردمی در فلسطین، در عمق امنیتی رژیم صهیونیستی زبانه می کشد مقامات تل آویو خود به خوبی به این مسأله واقف هستند که شعله ور شدن آتش انتفاضه مردمی در فلسطین و کشیده شدن دامنه این انتفاضه به اراضی سال ۱۹۴۸ متضمن پیام خطرناکی برای آنهاست؛ پیامی که می تواند تهدید بزرگی برای تداوم موجودیت‌شان در اراضی اشغالی باشد.

در واقع، صهیونیستها اکنون یک چالش بسیار بزرگ را در عمق امنیتی خود در قدس اشغالی مشاهده می کنند؛ چالشی که تاکنون راه حلی را برای عبور از آن پیدا نکرده اند. رژیم صهیونیستی در حالی در عمق اراضی اشغالی با یک چالش بزرگ امنیتی مواجه شده است که پیشتر تلاش می‌کرد با اشغال بیشتر سرزمین‌های فلسطینی و اقداماتی مانند ساخت دیوار حائل به عمق امنیتی و راهبردی خود اضافه کند.‌

مقامات رژیم صهیونیستی پس از شکست گزینه نظامی برای عبور از این چالش بزرگ در عمق امنیتی خود به ارتش سایبری متوسل شدند تا شاید از این رهگذر بتوانند موج انتفاضه در اراضی اشغالی و قدس را متوقف سازند؛ انتفاضه ای که شعله های آن با قدرت درحال زبانه کشیده است.

انتفاضه فلسطینیان در قلب «قدس»/ نفوذ به عمق امنیتی رژیم صهیونیستی

در همین ارتباط، چندی پیش شبکه اجتماعی «توئیتر» در اقدامی همسو با سیاست‌های اشغالگران صهیونیست، دهها حساب توئیتری را به خاطر دعوت به همبستگی با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنها مسدود کرد. د این حساب‌ها به خاطر به کار بردن هشتگ «شیخ جراح را نجات دهید» به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسدود شده‌اند!

صهیونیستها پس از شکستهای میدانی در برابر فلسطینیان، در اوج ضعف امنیتی، به ارتش‌های سایبری خود متوسل شدند این درحالی است که امروز نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اقدام خصمانه توئیتر علیه فلسطینیان را تکرار کرد تا بدین ترتیب از صهیونیستها در درگیری های اخیر در اراضی اشغالی حمایت به عمل آورده باشد. اینستاگرام به کار بردن هشتگ مسجد الاقصی را ممنوع کرده و حساب کاربری دهها فعال فلسطینی را هم به همین خاطر مسدود کرده است!

ورود شبکه های اجتماعی به صحنه درگیری در فلسطین برای حمایت از رژیم صهیونیستی، بیش از هر چیزی نمایانگر ضعف میدانی این رژیم در عرصه نظامی و امنیتی است.

به هر ترتیب، همانگونه که پیشتر گفته شد، در حال حاضر هندسه جغرافیایی مقاومت در اراضی اشغالی دستخوش تغییر شده است و به عمق امنیتی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی رسیده است. همین اتفاق، موجب به صدا درآمدن ناقوس خطر برای صهیونیستها شده است.