شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#فوتبال#تیم فوتبال

روسیه کشور خوبی برای زندگی است

سردار آزمون: مردم روستوف و سنت پترزبورگ شبیه ایرانی‌ها هستند

سردار آزمون: مردم روستوف و سنت پترزبورگ شبیه ایرانی‌ها هستند

مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ گفت: اوایل زندگی در کشور روسیه برایم سخت بود ولی روس‌ها مردمان خوب و رُکی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ سابقه بازی در تیم‌های روبین کازان و روستوف را هم در کارنامه دارد. آزمون چند سالی است که در روسیه زندگی می‌کند و در فاصله دو هفته مانده به پایان این فصل از مسابقات لیگ روسیه، با ۱۹ گل مدعی کسب عنوان آقای گلی هم محسوب می‌شود.

آزمون درباره زندگی و بازی در کشور روسیه گفت: روسیه کشور خیلی خوبی است و مردمی با فرهنگ متفاوتی دارد. اوایل برایم سخت بود ولی آهسته آهسته عادت کردم. روس‌ها آدم‌های خوبی هستند و فرهنگ خوبی دارند. از نظر من روسیه کشور بسیار خوبی برای زندگی است.

وی درباره تفاوت زندگی در شهرهای کازان، روستوف و سنت پترزبورگ تصریح کرد: بیشتر مردم تاتارستان مسلمان و یک مقدار سردتر از مردمان روستوف و سنت پترزبورگ بودند. این در شخصیت و کاراکتر آن مردم است و چیز بدی نبود ولی ما چون خونگرم هستیم برایم آن شرایط سخت بود. مردم روستوف و سنت پترزبورگ شبیه مردم ایران، خونگرم و از همه مهمتر فوتبال دوست هستند.

مهاجم ایرانی تیم زنیت در خصوص ویژگی‌های مردم روسیه یادآور شد: مردم روسیه مردمان خوبی هستند. اینجا زیاد آشنا ندارم ولی با هرکسی رفت و آمد کردم انسان‌های خوبی بودند. به نظرم روس‌ها آدم‌های رک و جدی هستند. خیلی چیزهای خوبی اینجا یاد گرفته‌ام ولی مهمترین ویژگی آنها این است که رودربایسی ندارند و رک حرفشان را می‌زنند. این خیلی نکته مهمی بود که یاد گرفتم.