شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

حزب سیاسی سودان: خارطوم به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو پایان دهد


حزب سیاسی سودان: خارطوم به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو پایان دهد

یک حزب سیاسی در سودان از دولت این کشور خواست از سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بردارد و جنایات مکرر این رژیم را محکوم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه التیار چاپ خارطوم، حزب کمونیست سودان اعلام کرد: دولت خارطوم باید از سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بردارد و جنایت‌های مکرر این رژیم  را علیه ملت فلسطین محکوم کند.

سخنگوی رسمی این حزب در یک نشست مطبوعاتی از تمام نیروهای سیاسی سودان خواست از ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس شریف حمایت کنند.

حزب کمونیست سودان از جمله حزب سیاسی این کشور است که با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است  و از مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست حمایت می‌کند.

سودان و رژیم صهیونیستی در بهمن ماه گذشته تحت نظارت آمریکا اقدام به عادی سازی روابط کردند.

این نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شده بود، سخنگوی حزب کمونیست سودان اظهار داشت: این حزب از مبارزات ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه  و قدس شریف حمایت و اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس را محکوم می‌کند.

فتحی فضل تصریح کرد: این روزها شاهد تظاهرات مردم در فلسطین اشغالی، نوار غزه به وِیژه شهر قدس هستیم. فلسطینیان برای دفاع از خانه، املاک و سرزمین اجدادی خود به خیابان‌ها ریخته‌‎اند. چراکه ساکنان قدس شریف با هجوم وحشیانه صهیونیست‌های شهرک نشین مواجه شدند.

وی نسبت به شرایط وخیم شهر قدس هشدار داد و گفت: حمله صهیونیست‌های شهرک نشین به محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی،  ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و مصادره اموال آنان در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای عربی  در برابر این حمله سکوت کرده‌اند.

فضل تاکید کرد: آنچه که این روزها در قدس شریف اتفاق می‌افتد، همان سیاست پاکسازی قومی و یهودی سازی این شهر توسط رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/