شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#اروپا#لیگ قهرمانان اروپا

درخواست ویژه هواداران چلسی از یوفا


درخواست ویژه هواداران چلسی از یوفا

هواداران فینالیست لیگ قهرمانان اروپا تمایلی ندارند که مصاف تیم‌شان در بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا را در ترکیه تماشا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اینکه فصل گذشته به دلیل شیوع کرونا امتیاز میزبانی از فینال لیگ قهرمانان اروپا از شهر استانبول گرفته شد، امسال هم گویا برخی به برگزاری این بازی در ترکیه اعتراض دارند. در واقع این هواداران تیم چلسی هستند که دوست ندارند که تیم‌شان در استانبول مقابل منچسترسیتی به میدان برود.

با وجود محدودیت‌های جدید وضع شده از سوی دولت انگلیس در خصوص سفر اتباع این کشور، قرار است فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا در استانبول برگزار شود و این در شرایطی است که ترکیه روز گذشته (جمعه) در فهرست قرمز انگلیسی‌ها برای سفر اتباع انگلیسی به آنجا و اتباعش به انگلیس قرار گرفت.

تیم‌های چلسی و منچسترسیتی به ترتیب با حذف رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن به فینال لیگ قهرمانان راه یافته‌اند اما اندک امید هواداران این تیم‌ها برای تماشای این بازی از نزدیک با قرار گرفتن ترکیه در فهرست کشورهای خطرناک برای مسافرت از سوی دولت انگلیس بر باد رفت. طبق اعلام دولت انگلیس، اتباع این کشور به جز در شرایط بسیار ضروری نباید به ترکیه سفر کنند. از آنجایی که یوفا اخیراً به صورت محدود برای فینال لیگ اروپا اقدام به بلیت فروشی کرده است، هواداران سیتی و چلسی امید داشتند که برای فینال لیگ قهرمانان اروپا هم چنین مجوزی صادر شود اما با مصوبه دولت انگلیس این امید بسیار کمرنگ شده است.

در همین راستا کانون هواداران چلسی موسوم به گروه «تراست» بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن آمده است که اقداماتی از سوی این گروه در حال انجام است تا بلکه محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان تغییر کند. این گروه نوشته است که قرار است نمایندگانش در هفته جاری ملاقاتی با رئیس یوفا داشته باشند تا از وی درخواست کنند برای دومین سال متوالی امتیاز میزبانی از فینال لیگ قهرمانان را از استانبول بگیرند.

آخرین باری که استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده به سال 2005 و مصاف تیم‌های میلان و لیورپول برمی‌گردد.

انتهای پیام/