حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: گرچه در استان‌ها افت و خیزهایی را در وضعیت کرونا می‌بینیم اما عمدتا در همه استان‌ها به پیک نهایی رسیدیم و این به معنای شیب نزولی پیک چهارم است.

روحانی گفت: تعداد فوتی‌های این موج همانند فوتی‌های موج سوم است که این مساله نشانه مهارت کادر درمان و مراعات مردم است.

اهم اظهارات رئیس جمهور به نقل از مهر و فارس بخوانید؛

*{ در مورد واکسیناسیون عمومی در کشور}: در روزهای آینده یک میلیون دوز و اوایل خرداد ۸ میلیون دوز واکسن در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

*{ با اشاره به خرید واکسن خارجی کرونا}: بهترین واکسن همان اولین واکسن است. هر واکسن مورد تاییدی که رسید آن واکسن را باید فوری بهره‌برداری کرد.

*واکسیناسیون آن ۱۳ و ۱۴ میلیون که مورد نظر ما است یعنی افراد مسن و بیماران زمینه‌ای؛ تا پایان این دولت انجام خواهد شد. یعنی باید بگوئیم ما مرگ را مهار کردیم.

*{ درباره اهمیت شب‌های قدر}: به‌رغم اهمیت فوق‌العاده شب‌های قدر که یک شب آن طبق فرموده قرآن کریم از هزار شب بالاتر است. همه علاقه داشتند در مجالس و محافل شبهای قدر شرکت کنند اما عده‌ای احتیاط کردند و با رعایت پروتکل‌ها در منازل خود ماندند و  از طریق صدا و سیما یا سایر رسانه‌های جمعی از فیوضات این شب‌ها بهره‌مند شدند امیدوارم خداوند از همه قبول کند و ما هم از آنها قدردانی می‌کنیم چون اصول بهداشتی را رعایت کردند.

* نوع ویروس انگلیسی متاسفانه موتاسیون یافته و بسیار خطرناک است.

* از زحمات  قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در تهران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، دانشگاه‌ها و روسای دانشگاههای علوم پزشکی، نیروهای مسلح و ناجا که همه دست به دست هم دادند و تلاش کردند، قدردانی می کنم.

* همچنین از  آنانی که بر کسب و کارها و ترددها نظارت کرده‌اند، تشکر می کنم. اگر همه دست به دست هم نداده بودیم و این رنگ بندی‌ها به خوبی در این چند هفته برای مناطق نارنجی و قرمز اجرا نشده بود امروز از پیک چهارم خارج نشده بودیم.

این خبر ادامه دارد...