به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا گفت: به پیک بیماری رسیده ایم و در حال عبور از آن هستیم و روند نزولی را طی می کنیم.

او افزود: امیدوارم رعایت پروتکل ها ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه پیک بیماری بلند بود اما هنوز علی رغم نزولی بودم میزان بستری ها زیاد است ولی ورودی کم شده است.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر 46 شهر قرمز، 263 شهر نارنجی و 139 شهر زرد داریم، تصریح کرد: روند نزولی کرونا در 26 استان را طی می کنیم و 6 استان دیگر گرچه به قله رسیده اند اما هنوز روند نزولی نشده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: شهرهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند چرا که تقریبا به اوج بیماری رسیده اند و فعلا روند صعودی متوقف شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برخی مصوبات ستاد کرونا گفت: تردد روزهای منتهی به عید فطر مطرح است که از روز سه شنبه ساعت 14 منع تردد تا شنبه ساعت 12 داریم و شامل همه شهرها می شود و جریمه ای که قائل هستند در شهرهای قرمز 1 نارنجی 500 و زرد که قبلا جریمه نداشت الان 500 است و تردد ممنوع است و در صورت تخلف جرائم شاملش می شود.

یکی از مهم ترین مولفه ها برای شیوع بیماری منع تردد است.

شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک و نارنجی یک و دو فعال بودند. در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل یک و دو به مدت دو هفته دیگر می توانند فعال شوند. اگر صنفی تخلف کند در شهر قرمز 3 هفته و ارنجی 2 هفته پلمب می شود.

مصوب شد از امروز ساعت 14 سامانه برای افراد بالای 80 سال سن که تا حالا واکسن نزده اند فعال می شود و اطلاعات خود را برای واکسیناسیون ارائه کنند. هیچ گونه نیازی برای ثبت نام وجود ندارد و همکاران ما تماس می گیرند.

گروههای بعدی هم به صورت این نیست که 80 ساله ها نوبتشان بسوزد و اگر 75 سالهها نوبتشان بشود به 75 سال به بالا تزریق می شود. از تجمع پرهیز شود. همه دستگاه ها موظف هستند که مکان ها و سالن های خود را برای واکسیناسیون دراختیار قرار بدهند به خصوص وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان این اقدام را انجام دهند.

بیش از 3800 نفر که به صورت غیر قانونی وارد ایران شدند بازگشت داده شدند تا مقابل شیوع ویروس جهش یافته را بگیریم.

آزمون ها دو قسمت هستند. یکی زیر نظر آموزش و پرورش و دیگری وزارت علوم است. کنکور سراسری در تاریخ 9،10، 11 و 12 تیرماه سال جاری برگزار می شود.

رئیسی تاکید کرد: ستاد مقابله با کرونا این رای را ارائه داد. آزمون های دیگری مانند ارشد ناپیوسته در تاریخ 6،7 و 8 مرداد ماه برگزار می شود. کاردانی ناپیوسته 22 مرداد، آزمون وکلا دادگستری 25 تیرماه، نظام مهنسی 13،14 و 15 مرداد ماه برگزار می شود. آزمون های تحت نظارت آموزش و پرورش پایه نهم 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه به صورت حضوری، آزمون پایه دوازدهم در 27 اردیبهشت تا 24 خرداد به صورت حضوری، آزمون های سنجش ملی پایش 25 اردیبهشت ماه به صورت حضوری، سمپاد 20 و21 خرداد برگزار و مرحله دوم المپیاد 24 و 25 اردیبهشت و مرحله دوم 23 تا 25 خرداد ماه به صورت حضوری برگزار می شود.

//در حال تکمیل