شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#قدس

سازمان ملل:

اقدام اسرائیل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی جنایت جنگی است

اقدام اسرائیل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی جنایت جنگی است

سازمان ملل در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در اخراج فلسطینیان از بیت المقدس، اعلام کرد که این رویداد می تواند مصداق جنایت جنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد با بیان اینکه اقدام اسرائیل در اخراج فلسطینیان از قدس شرقی می‌تواند جنایت جنگی تلقی شود، از تل‌آویو خواست تا این اقدام را متوقف کند.

وی گفت: در صورتی که دستور تخلیه محله شیخ جراح صادر و اجرا شود، نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

کولفیل افزود: با توجه به صحنه‌های نگران کننده در شیخ جراح طی روزهای گذشته، ما می‌خواهیم تأکید کنیم که بیت‌المقدس شرقی همچنان بخشی از سرزمین فلسطین است و قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مورد آن اعمال می‌شود.

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و واگذاری آن‌ها به صهیونیستها افزایش یافته است.

در همین رابطه «جنبش حماس» در بیانیه‌ای درباره هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن و آواره کردن ساکنان منطقه «شیخ جراح» در بیت المقدس که به تازگی به صورت مستمر مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند، هشدار داد.