حزب جمهوریخواه بدون ترامپ نمی‌تواند رو به جلو حرکت کند

 لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه در اظهاراتی گفت: حزب جمهوریخواه نمی تواند بدون دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا رو به جلو حرکت کند.

 وی در مصاحبه با فاکس نیوز افزود: من فقط به همکارانم در حزب جمهوریخواه می گویم که آیا می توانیم بدون ترامپ رو به جلو حرکت کنیم؟ پاسخ منفی است.

اظهارات گراهام در حالی است که جمهوریخواهان به دنبال برکناری لیز چنی نماینده جمهوریخواه و سومین مقام ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از سمت رهبری خود به دلیل گسترش اختلافات با ترامپ هستند.

گراهام افزود: من همواره به لیز چنی علاقه داشته ام ولی او مصمم است که حزب جمهوریخواه نمی تواند با ترامپ رشد کند ولی من بر این مساله پافشاری می کنم که ما بدون ترامپ نمی توانیم رشد کنیم.

لیز چنی دختر دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و از منتقدان جدی ترامپ پیش از این با انتشار توئیتی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نظام دموکراسی ما را با ادعاهای نادرست و دروغش درباره شکست در انتخابات نوامبر در نتیجه کلاهبرداری و تقلب، مسموم کرده است.

وی در ادامه بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ، افزود: انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرقت نشده است. هرکسی که این ادعا را مطرح کند، در واقع در حال پراکندن دروغ بزرگی است و به اجرای قانون پشت کرده و دموکراسی ما را مسموم می کند.