به گزارش برنا، سعید یاری همزمان با روز جهانی قدس با حضور در مسجد جامع مینسک، در سخنانی تدبیر دوراندیشانه ی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را، الهام‌بخش بیداری و همبستگی امت پیامبر اسلام(ص) در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و زنده نگاه داشتن آرمان آزادی اولین قبله مسلمین و عمل به آموزه قرآنی «ظلم ستیزی» دانست.

وی گفت : موضوع فلسطین به دلیل ظلم و جوری که در حقوق انسانی فلسطینیان روا داشته شده است، نه تنها مساله جهان اسلام بلکه مساله ی جامعه ی بشریت است.

یاری افزود: موضوع فلسطین دل همه آزادیخواهان را به درد آورده و به معیاری برای آرمان عدالت و انسان دوستی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت تداوم حمایت ملت ها و دولت های مسلمان و آزادیخواهان جهان از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، تاکید کرده است.

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با افتخار همواره در کنار ملت ستم دیده فلسطین بوده است، گفت که تنها راه آرامش و صلح پایدار در فلسطین مراجعه به آراء عمومی و برگزاری همه پرسی با ‌شرکت کلیه ساکنان اصلی فلسطین و تعیین نظام سیاسی آینده ی فلسطین به دست اکثریت فلسطینیان است.

 علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، جمعیت قابل توجهی  از مسلمانان از ملیت های مختلف بلاروسی، افغانستانی، آذربایجانی، ترکیه ای، هندی، تاجیکی و لبنانی در نماز جمعه این هفته شرکت کرده بودند.​