شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مایکروسافت

گوگل، فیس‌بوک، توئیتر و مایکروسافت دورکاری را انتخاب کردند

شرکت‌های بزرگ فناوری برنامه‌های پساکرونایی خود را برای ادامه کار کارمندانشان اعلام کردند.

سیلیکون ولی

به گزارش همشهری آنلاین، سرعت بالای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در آمریکا، شرایط زندگی را بعد از حدود یک و نیم سال به حالت عادی نزدیک کرده است. با شروع استقبال شرکت‌ها از بازگشت کارمندانشان به محل کار، آینده مشاغل وضوح بیشتری پیدا کرده و به نظر می‌رسد که برنامه ترکیبی کاری باقی مانده است.

برخی از کارمندان قصد دارند سه روز در دفتر کار خود حضور داشته باشند و برخی دیگر تمایل دارند کاملاً از راه دور کار کنند. در اینجا خلاصه‌ای از چگونگی برنامه‌ریزی برخی از برترین شرکت‌های فناوری دنیا برای افتتاح دفاترشان را داریم:

در این برنامه که به صورت ترکیبی خواهد بود، کارمندان تقریباً سه روز را در دفتر و دو روز را در هر کجا که صلاح بدانند کار خواهند کرد با این حال ممکن است برخی از پست‌های شغلی به بیش از سه روز در هفته حضور در محل کار نیاز داشته باشند.

این شرکت پیش بینی می‌کند که ۲۰٪ از نیروی کار در مکان‌های جدید اداری و ۲۰٪ نیز از خانه کار کنند. علاوه بر این، به گوگل‌کاران هفته «کار از هرجای دیگر» پیشنهاد خواهد شد، به این معنی که آنها می‌توانند فعلا هر سال تا چهار هفته از هر مکانی جز دفتر کار خود، فعالیت  کنند.

پیچای هدف از این طرح را انعطاف در سفرهای تابستانی و تعطیلات عنوان کرد؛ این شرکت همچنین «روزهای استراحت» خود را که برای کمک به کارمندان در هنگام شیوع همه‌گیری در سال ۲۰۲۱ طراحی شده، ادامه خواهد داد.

این طرح که "حالت کار من" نام دارد طوری طراحی شده که به کارمندان اجازه می‌دهد تمام وقت از خانه، اداره یا ترکیبی از هر دو کار کنند. کارمندان دورکار این شرکت از خدمات موقعیت مکانی و کارمندان حاضر در شرکت از خدمات پشتیبانی حضوری برخوردار خواهند بود.

اسپاتیفای اعلام کرد: «یک فرهنگ کار انعطاف پذیر مبتنی بر اعتماد، رابطه، همکاری و ارتباط است و تأیید اینکه همه ما شخصیت‌هایی با نیازها و آیین‌های مختلف هستیم، ذهنیت درستی به ما خواهد داد تا از چند حقیقت انتخاب شده گذر کرده و در عوض آنچه را که برای تجارت و اعضای ما درست است پیدا کنیم.»

برین هارینگتون، نایب رئیس تیم منابع انسانی فیس بوک، با اشاره به رشد خوب کارکنان این شرکت گفت اینکه والدین در طول همه‌گیری توانستند زمان بیشتری را با فرزندان خود سپری کنند و رفت‌وآمد نداشته باشند بسیار مفید بوده است.

بلومبرگ گزارش داد که فیس‌بوک در ماه جاری و با ظرفیت ۱۰ درصد، دفاتر سیلیکون ولی خود را بازگشایی می‌کند. کارمندان حاضر در دفتر موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی هستند. با این حال مارک زاکربرگ ،مدیر عامل، سال گذشته گفت که انتظار دارد نیمی از نیروی کار فیس‌بوک در دهه آینده کاملاً دورکار باشد.

وی افزود: «نوآوری همیشه یک فعالیت برنامه‌ریزی شده نیست. این که در طول روز با یکدیگر روبرو شویم و ایدهایمان را پرورش دهیم مهم است و شما واقعاً برای انجام این کار باید با هم باشید.» اپل به تازگی پردیس ۱۷۵ هکتاری کوپرتینوی خود را در کالیفرنیا تاسیس کرده و سعی دارد قبل از اجرای هرگونه افتتاحیه، ارزیابی دقیقی از شرایط داشته باشد.

به نظر می‌رسد جهان سریعتر و عادی‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی به دوران پساکرونا نزدیک می‌شود. زندگی در دوران پساکرونا چه شکلی خواهد داشت؟