شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز قدس#یمن#فلسطین#پایتخت#مخالفت

یمنی‌ها در روز قدس برای فلسطین سنگ تمام گذاشتند


یمنی‌ها در روز قدس برای فلسطین سنگ تمام گذاشتند

یمنی‌ها در صنعا پایتخت این کشور و دیگر استان‌های تحت کنترل انصارالله یمن روز قدس را باشکوه برگزار کردند و شعارهایی در مخالفت با عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی سر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، صنعاء امروز جمعه شاهد حضور هزاران یمنی بود که روز قدس را گرامی داشتند.

المسیره گزارش داد: صدها هزار یمنی در مناطق مختلف صنعا در روز قدس مشارکت کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ که در خیابان «الستین» برگزارشد، پرچم‌های یمن و فلسطین را حمل کردند و شعارهایی در آزادی و برائت از دشمان امت اسلامی سر دادند.

شرکت کنندگان تصاویر عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن و رهبران مقاومت را حمل کردند.

آنها همچنین پلاکاردها با مضامین روز قدس حمل کردند و شعارهایی در حمایت از قدس شریف سر دادند.

یک راهپیمایی گسترده زنان یمنی هم در خیابانی در صنعا برگزار شد.

شرکت کنندگان شعارهایی با این مضامین سر دادند؛« به حامیان عادی سازی بگویید که مساله ما تباه نخواهد شد»،« سازشکاران همپیمان تجاوزکاران»،« اسرائیل سرطان است و آمریکا شیطان»،« قاتل ملت فلسطین قاتل یمنی هاست»،« متجاوزان در یمن همان دشمنان قدس و غزه هستند»،« به سازشکاران بگویید که مسجد الاقصی ما فروشی نیست».

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در یمن در یک بیانیه اعلام کردند: حضور مردم یمن در این روز با این انبوه  گواهی بر بیداری ملت یمن و توجه آنها به مساله فلسطین است و عمق ارتباط و پایبندی آنها را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: درود بر ملت فلسطین و پایداری آنها در برابر اشغالگران و زورگویان اسرائیلی. تحرک جوانان فلسطینی در قدس و به ویژه محله «شیخ جراح» را تبریک می‌گوییم و از آن حمایت می کنیم به ویژه مقابله جانانه آنها با ارتش رژیم صهیونیستی و گله‌های شهرک نشینان صهیونیست.

در این بیانیه تاکید شده است: مساله فلسطین مساله و موضوع همه آزادگان دنیاست و اصل درگیری میان مستکبران و مستضعفان است. روز قدس روزی است که کسانی که به پیروزی منطق حق بر زور و محور خیر و جهاد  و مقاومت بر محور شر و استکبار ایمان دارند، گردهم می‌آیند.

راهپیمایی کنندگان اعلام کردند: دشمن صهیونیست خطری واقعی برای امت اسلام و تهدید جدی و فعلی برای امنیت و ثبات منطقه است و این مسئولیت پذیری ملت‌ها و مقابله آنها با هیمنه را طلب می‌کند.

در این بیانیه آمده است: موضع ملت ما در قبال فلسطین برگرفته از هویت ایمانی و اصالت آن است و بر حمایت از فلسطینی‌ها و تلاش برای آزادی فلسطین و مقدسات و اراضی اشغالی عربی، تاکید دارد.

در این بیانیه تاکید شده است:  ملت ما بر ایفای نقش عظیم در یاری فلسطین با آزادگان امت و محور مقاومت به هر اندازه دامنه تجاوزاتی که رژیم های سازشکار علیه آن روا می‌دارند، اصرار دارند.

راهپیمایی‌کنندگان یمنی اعلام کردند: ما همبستگی خود را اعلام می‌کنیم و بر موضع اصولی در قبال فلسطین تاکید داریم و از ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که تحرک قوی در حمایت از ملت فلسطین به عمل آورند.

در این بیانیه آمده است: ملت یمن در صدر ملت‌های آزاده و مخالف هیمنه آمریکا و اسرائیل است و بر مساله فلسطین تاکید دارد. ما هروله برخی رژیم های عربی به سوی عادی سازی با دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم و آنرا الحاق به صف دشمنان و خیانت آشکار به امت اسلامی می‌دانیم.

راهپیمایی کنندگان یمنی در روز قدس تاکید کردند:  ما از همه گروه‌های فلسطینی می‌خواهیم که به آشتی ملی و وحدت صفوف و همدلی جبهه داخلی علیه دشمن اسرائیلی روی آورند.

در این بیانیه آمده است: ما مجددا بر موضع ثابت و حامی جنبش های جهاد و مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، بحرین و دیگران، تاکید داریم. ما از همه آزادگان امت می خواهیم که کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند زیرا این سلاحی فعال و موثر علیه دشمنان است. ما از امت اسلامی می‌خواهیم که به قرآن روی آورند زیرا آن کتاب هدایت است و همه چالش‌ها و مخاطراتی که امت اسلامی با آن روبرو خواهند شد را برایش راهکار دارد.

همزمان در راهپیمایی در صنعا در 44 میدان در استانهای صعده، الجوف، مأرب، ذمار، تعز، إب، الضالع، حجه ، البیضاء، المحویت و ریمه به مناسبت روز قدس برگزار شد.

انتهای پیام/