شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#بازیکن استقلال#عابدزاده#دربی

دربی بازترین استقلالی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

اعتراف یک استقلالی/ تا حالا احمدرضا عابدزاده را این قدر بزرگ ندیده بودم!

بدون شک دربی بازترین بازیکن استقلال در دهه های ۶۰ و ۷۰ کسی نبود جز صادق ورمزیار.

اعتراف یک استقلالی/ تا حالا احمدرضا عابدزاده را این قدر بزرگ ندیده بودم!

خبرورزشی - صادق ورمزیار به عنوان بازیکنی که همواره در دربی‌های تهران از بهترین‌های استقلال بود و سابقه زدن سه گل به پرسپولیس را هم دارد در گفتگوی اختصاصی با خبرورزشی نکات جالبی را مطرح کرده است. 

ورمزیار در مورد دربی معروف سال ۷۰ که با برتری ۲ بر صفر استقلال تمام شد، گفت :«ما در آن دیدار ۸ نفر از بهترین های تیم ملی را در اختیار داشتیم و در همان ۱۳ دقیقه اول بازی با دو گلی که من و صمد مرفاوی زدیم کار را تمام کردیم. یادم هست بعد از آن پرسپولیسی‌ها به توپ بازی ایراد گرفتند که البته عوض شد اما به هر حال فوتبالی‌ها همه می‌دانند که فوتبال را فقط به یک توپ بازی نمی‌کنند بلکه در جریان بازی بارها و بارها توپ عوض می شود. جالب اینکه بعد از آن دیدار یکی از بزرگان پرسپولیس گفت ما اگر ۵ بار دیگر هم با این استقلال پرمهره بازی می کردیم، شکست می خوردیم .»

ورمزیار در مورد یکی از جنجالی ترین دربی های تاریخ که سال ۷۳ برگزار شد، گفت :«ما ابتدا با دو گل از پرسپولیس عقب افتادیم اما در نهایت بازی را برگرداندیم و حتی گل سوم را هم زدیم اما داور آفساید مرا گرفت و پاس گلی که به اکبریان داده بودم را در موقعیت آفساید تشخیص داد. در هنگام زدن ضربه پنالتی ابتدا ادموند اختر می خواست پنالتی بزند تا در کورس آقای گلی بماند اما به هر حال یکسری کری ها باعث شد تا من پنالتی بزنم. این کری‌ها در فوتبال کاملاً مرسوم است. از طرفی من تا آن زمان مقابل ۱۲۰ هزار تماشاگر و ۲۴۰ هزار جفت چشم به عابدزاده پنالتی نزده بودم. من بارها و بارها در استقلال با عابدزاده تمرین پنالتی می‌کردیم و من اکثر پنالتی هایم را گل می کردم اما جلوی ۱۲۰ هزار نفر اولین بار بود که به عابدزاده پنالتی می‌زدم و راستش تا آن روز احمدرضا را درون دروازه آن قدر بزرگ ندیده بودم! انگار وقتی دست‌هایش را دراز می کرد، یک دستش به تیر سمت راست دروازه می رسید و دست دیگرش به تیر مقابل و به نوعی تمام دروازه را پر کرده بود اما با این حال من به راحتی پنالتی را گل کردم و بعد از آن هم با گل مساوی از شکست مقابل پرسپولیس فرار کردیم.»

ورمزیار در مورد دفاع چپ استقلال و مقایسه محمد نادری و میلیچ هم گفت: «به نظر من نادری قدرت حمل توپ بالاتری دارد و به راحتی نفر مقابل خود را برمی دارد و تا محوطه جریمه حریف به خوبی پیش می‌رود. استقلال به بازیکنانی با این سبک نیاز دارد البته میلیچ هم ضربه به توپ و ارسال های خوبی دارد اما در مجموع من محمد نادری را بیشتر می پسندم.»

صادق در پایان در مورد بازی حساس استقلال مقابل ذوب‌آهن گفت: «این بازی برای استقلال فوق العاده حساس است چرا که قبل از دربی انجام می شود. اگر استقلال ذوب آهن را ببرد، قطعاً به دربی امیدوار می شود و در صورتی که مصدومانش برسند، مقابل پرسپولیس هم شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت اما اگر از پس از ذوب آهن برنیاید، در دربی هم دچار مشکل خواهد شد.»