شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#تظاهرات گسترده#قبال

تظاهرات گسترده اردنی‌ها در همبستگی با ساکنان محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی


تظاهرات گسترده اردنی‌ها در همبستگی با ساکنان محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی

هزاران اردنی با شرکت در تظاهراتی ضمن ابراز همبستگی با ساکنان محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی خواستار اقدام قاطع امان در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار المیادین گزارش داد: هزاران اردنی در تظاهراتی در همبستگی با ساکنان محله «الشیخ جراح» مشارکت کردند.

المیادین اعلام کرد که شرکت کنندگان از دولت اردن خواستند که اقدامات کوبنده علیه اشغالگران به عمل آورد.

شرکت کنندگان خواستار رفتن به دادگاه بین المللی برای توقف اقدامات اشغالگران شدند.

سازمان ملل: تصمیم اخراج فلسطینی‌ها از قدس نقض قانون بین المللی است

سازمان ملل در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد: تصمیم بیرون راندن فلسطینی ها از قدس  نقض قانون بین المللی از سوی اسرائیل محسوب می‌شود.

این سازمان تاکید کرد که قدس شرقی همچنان بخشی از اراضی فلسطینی است. همه اقدامات قانونی و اداری اسرائیل باطل و فاقد ارزش از سوی قانون بین المللی است.

یادآور می‌شود از اواسط آوریل 2021 دادگاه رژیم صهیونیستی احکامی را علیه فلسطینیان ساکن محله «شیخ جراح» در شمال شهر قدس صادر کرد که براساس آن احکام، فلسطینیان باید خانه‌های خود را طی مدت کمتر از یک ماه تخلیه کرده، به صهیونیستهای شهرک نشین تحویل دهند. ماجرای زمین‌های مربوط به این خانه‌ها- که شامل 4 خانواده بزرگ فلسطینی است که مجموع اعضای آنها حدود 500 هستند- به زمان اشغال فلسطین باز می‌گردد.

ساکنان خانه‌های محله «شیخ جراح» قدس آوارگانی هستند که سال 1948 در جریان اشغال فلسطین از زمین‌های آباء و اجدادی خود به زور طرد شدند. در آن زمان دولت اردن حاکمیت کرانه باختری و قدس را در اختیار داشت و برهمین اساس این خانواده‌ها را در محله «شیخ جراح» قدس اسکان داد.

حال پس از گذشت بیش از 70 سال از سکونت این خانواده‌های فلسطینی در این محله، رژیم صهیونیستی با دست اندازی بر تمامی زمین‌های قدس، مالکیت این زمین‌ها را از آن خود می‌داند و آنها را به شرکتهای سازنده شهرکهای صهیونیست‌نشین واگذار می‌کند. زمین‌های محله «شیخ جراح» نیز به یک شرکت ساخت و ساز واگذار شده و شرکت مذکور با بهره گیری از این دست اندازی به سراغ دادگاه رژیم صهیونیستی رفته از دادگاه مذکور حکم تخلیه خانه‌هایی را گرفته که از سال 1948 به این خانواده‌های فلسطینی واگذار شده است.

انتهای پیام/