شهر خبر
مقام معظم رهبری:

امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است (درحال تکمیل)

کدخبر: 410593
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نطق تلویزیونی خود به‌مناسبت روز جهانی قدس تصریح کردند: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پایگاه تروریستی علیه ملت‌های مسلمان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در یوم‌الله جهانی قدس، لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به‌صورت زنده از شبکه‌های  داخلی و برون مرزی صداوسیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است.

محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* ماجرای فلسطین همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است.

* سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه خود، از میهن و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

* سست‌تر و بی‌پایه‌تر از منطق پوشالی تأسیس رژیم صهیونیستی چیست؟

* اروپایی‌ها بنابر ادعای خود به یهودیان ظلم کرده‌اند پس باید با آواره کردن ملتی و کشتار فجیع در آن کشور انتقام یهود را بگیرند. این منطقی است که کشورهای غربی با منطق خود به آن تکیه کرده و بدین گونه همه ادعاهای دروغین خود درباره حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند.

* صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریست تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پایگاه تروریستی علیه ملت‌های مسلمان است.

* مبارزه با این رژیم سفاک مبارزه با ظلم و تروریسم و این وظیفه‌ای همگانی است.

* اگرچه دولت غاصب در سال 1948 تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نکته حساس از منطقه اسلامی سال‌های پیش از آن آغاز شده بود. این سال‌ها مقارن است با دخالت غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم و ناسیونالیسم کور و حاکم کردن رژیم‌های دست‌نشانده.

* مطالعه آن سال‌ها این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه امت اسلامی باعث غصب فلسطین شد.

* این عبرت‌آموز است که در آن مقطع هر دو اردوگاه سرمایه‌داری و کمونیسم با قارون‌های صهونیست به هم‌افزایی رسیدند. انگلیس  اصل توطئه را طراحی کرد و  سرمایه‌داران صهونیست اجرای آن را با پول و سلاح به‌عهده گرفتند و شوروی اولین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع صهیونیست را رسمیت بخشید و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

* رژیم غاصب محصول آن وضعیت در جهان اسلام از سویی و این تجاوز اروپایی از سویی دیگر بود.

* امروز دیگر وضع جهان مانند آن روز نیست. ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است.

ادامه دارد ...