شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#قدس#روز جهانی قدس

سخنان رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس آغاز شد

کدخبر: 410589
اقتصادنیوز : سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس خطاب به امت اسلامی و ملت ایران آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این سخنرانی که از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز (۱۷ اردیبهشت) آغاز شد به صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون مرزی صدا و سیما و سایت و حساب‌های Khamenei.ir در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

حضرت امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری طی پیامی تاریخی خطاب به مسلمانان جهان درباره قدس و مساله فلسطین فرمودند: من طی سالیان دراز، خطر اسراییل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

ایشان افزودند: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.