شهر خبر
مقام معظم رهبری :

فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسأله امت اسلام است

کدخبر: 410590
رهبر انقلاب فرمودند: ماجرای فلسطین همچنان مهمترین و زنده ترین مساله مشترک امت اسلامی است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخنرانی کردند.

ایشان فرمودند: ماجرای فلسطین همچنان مهمترین و زنده ترین مساله مشترک امت اسلامی است. سیاست های نظام سرمایه داری ظالم و سفاک دست یک ملت را از خانه خود از میهن و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیم تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

اهم بیانات رهبر انقلاب را بخوانید؛

* سست تر و بی پایه تر از منطق پوشالی رژیم صهیونیستی چیست؟

*صهیونیست ها،  فلسطین غصب شده را از روز اول به پایگاه تروریست تبدیل کردند. 

* اروپایی‌ها بنا بر ادعای خود، به یهودیان در سال‌های جنگ جهانی دوم ظلم کرده‌اند، پس باید با آواره کردن ملتی در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت.

*این منطقی است که دولت‌های غربی با حمایت بی‌دریغ و دیوانه‌وار خود از رژیم صهیونیستی به آن تکیه کرده و بدین‌گونه، همه‌ ادعاهای دروغین خود در باب حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند و این ماجرای خنده‌آور و گریه‌آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می‌شود.

* صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را به پایگاه تروریست تبدیل کرده‌اند. اسرائیل نه یک کشور که پایگاه تروریستی علیه مسلت‌های مسلمان است.

* مبارزه با این رژیم سفاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

*اگر چه دولت غاصب در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ولی مقدمات دست‌اندازی به این نقطه‌ حساس از منطقه‌ اسلامی، سال‌ها پیش از آن آغاز شده بود. این سال‌ها مقارن است با دخالت فعال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولت‌های مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده‌ غرب.

*مطالعه‌ حوادث آن سال‌ها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه در امت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه‌ غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امت اسلامی وارد آمد.